صفر تا صد دستگاه‌های جدید شهرداری شهرکرد/ از درآمدزایی تا ساماندهی معابر

رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: با خرید ۲ دستگاه‌ بلوک‌زنی و فلاسک آسفالت ساماندهی موزائیک فرش پیاده‌روهای ۴ ناحیه شهری، بلوارها، ترمیم جداول و لکه‌گیری آسفالت، معابر اصلی و محور‌های مختلف در دستور کار قرار می‌گیرد.

محمدرضا بیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در شهرکرد گفت: پیاده‌رو‌ها به عنوان محمل تجلی تعاملات اجتماعی انسانی، نقشی بی‌بدیل در تحقق نظرات شهروندان مبنی بر تبدیل شهرکرد به شهری انسان محور دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد افزود: برنامه‌ریزی برای پیاده محوری و ساماندهی پیاده‌روها امری چند بعدی می‌باشد که بصورت نظام‌مند پیاده‌سازی و پایش می‌گردند.

بیاتی ادامه داد: نظام حرکت پیاده از یک سو ارتباط مستقیمی با استخوان‌بندی شهر، نظام حمل‌ونقل، نظام تأسیسات، نظام فضای باز و سبز شهر و نوع بافت‌های کالبدی دارد و از سوی دیگر از نظام کاربری زمین پیرامون پیاده راه‌ها و شرایط محیطی، اجتماعی تأثیر می‌پذیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد ساماندهی پیاده‌روهای شهر را اولویت دانست و افزود: پس از پیشنهاد خرید توسط شهرداری که متعاقب تشکیل جلسات درشهرداری و بازدید پرسنل فنی در زمان شهردار سابق از کارخانه سازنده اتفاق افتاد و با بررسی بعمل آمده درخصوص عملکرد دستگاه‌های بلوک بتنی (قطعات بتنی) و فلاسک لکه‌گیر آسفالت با توجه به توجیح اقتصادی در دستور کار شوراقرارگرفته و تصویب شد.

خط تولید اتوماتیک بلوک، جدول و سنگ‌فرش چهار کاره می باشد

وی توضیح داد: این دستگاه قابلیت تولید انواع جدول بتنی در ابعاد مختلف، انواع بلوک سیمانی(بلوک تیغه‌ای، بلوک سقفی)، انواع سنگ‌فرش (کف‌پوش یا پازل خیابانی) و انواع فلاورباکس، کانیوو، آبرو و قابلیت تنظیم رنگ را دارا می‌باشد و این کار تنها با تعویض قالب دستگاه انجام می‌شود. 

بیاتی ادامه داد: این دستگاه شامل خط تولید، زمانبندی وزن مصالح، میکس، پرس و بسته‌بندی ماشینی صورت می‌گیرد.

رئیس شورای شهر شهرکرد بیان کرد: دستگاه‌های خریداری شده بر اساس اقتصاد برگشت‌پذیر یا همان اقتصاد پایدار می‌باشند و علاوه بر رفع نیاز شهرداری، باعث ایجاد درآمدهای ناشی از فروش محصولات به بخش خصوصی و سایر شهرداری‌ها می‌شود که درآمد حاصله از طرح در خود پیاده‌راه‌ها و ساماندهی فضای عمومی، زیباسازی، کیفیت‌بخشی به فضای شهر و هزینه‌های جاری شهر، مصرف خواهد شد.

بهره‌برداری از پیاده‌رو سبب تقویت تمهیدات کالبدی فضای شهری

وی ادامه داد: مناطق، محلات و مراکز شهری در کنار نیازمندی به استقرار طیفی از کاربری‌های خدماتی و تجاری و فعالیت‌های خرده‌روشی، خدمات رفاهی و... ، نیازمند فضای با کیفیت و عرصه‌های عمومی جذاب و سرزنده هستند، در همین راستا بهره‌برداری از پیاده‌روها از جهت ماهیتی می‌تواند سبب تقویت و توجه به تمهیدات کالبدی (سیما و منظر شهری، تقویت ویژگی‌های فضایی-مکانی و ...)، زمینه‌ساز بازآفرینی هرچه بیشتر فضاهای شهری در شهرکرد شود.

استفاده از دستگاه فلاسک آسفالت در عملیات مرمت روکش آسفالت 

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه شایع‌ترین عامل کاهش دوام و کیفیت عملیات لکه‌گیری روکش آسفالت شامل دمای نامناسب این محصول در زمان پخش و اجراست، گفت: از جمله راهکارهای حل این مشکل بکارگیری فناوری‌های نوین صنعتی همچون ماشین مکانیزه لکه‌گیری معابر است.

بیاتی ادامه داد: چرا که این سیستم به تمام ابزارهای لازم همچون فلاسک گرم نگهدارنده آسفالت،کاتر دج‌بر و غلتک مکانیزه مجهز بوده و می‌تواند مشکلات موجود پروژه‌های ترمیم معابر را به طور کامل برطرف سازد.

وی افزود: دستگاه فلاسک لکه‌گیری مکانیزه آسفالت قابلیت پاکسازی لکه‌ها از گرد و غبار، برش آسفالت، تخلیه مصالح، پاشیدن قیر امولسیون، تخلیه آسفالت توسط قیف و تسطیح کار با استفاده از غلتک مکانیزه را دارد.

بیاتی افزود: به دلیل دوجداره بودن مخزن نگهداری دستگاه فلاسک آسفالت، دمای مطلوب محصول در زمان پخش و اجرا حفظ شده و به این ترتیب در فصول سرد سال نیز می‌توان باتوجه به شرایط محیطی اقدام به مرمت معابر شهری کرد. 

بیاتی در پایان با اشاره به اثرات مثبت این دستگاه‌ها در اشتغال‌زایی، رفع نیاز و درآمد پایدار شهرداری شهرکرد، گفت: اثر اصلی این امر تولید محصولات مورد نیاز شهرداری و بی نیازی شهرداری در این خصوص و صرفه جویی زیاد در هزینه‌ها می‌باشد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه