دولت برای حذف ارز 4200 تومانی منع قانونی ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت برای حذف ارز 4200 تومانی منع قانونی ندارد و قانون دست دولت را برای این کار باز گذاشته است.

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد گفت: دولت برای حذف ارز 4200 تومانی منع قانونی ندارد و از این نظر دست دولت کاملا باز است.

وی افزود: دولت و مجلس همگی با ادامه مسیر فعلی در تخصیص ارز 4200 تومانی مخالف هستند و خواستار حذف آن هستند، اما تاکنون اقدامی در این باره انجام نشده است. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: تاکنون اظهار نظر رسمی انجام نشده اما همانطور که شواهد و قرائن پیداست با توجه به اینکه تنها چهار ماه دیگر به پایان سال باقی مانده، دولت برنامه خاصی برای حذف ارز 4200 تومانی و اجرای یک راهکار جدید در این باره ندارد و اینطور به نظر می‌رسد که همه چیز در این باره در لایحه بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد.

ارکانی خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم ادامه وضعیت فعلی در تخصیص ارز 4200 تومانی مطلوب دولت و مجلس نیست اما راهکار مشخصی به عنوان جایگزین برای این موضوع درنظر گرفته نشده است. 

وی افزود: راهکارهای مختلفی به عنوان جایگزین برای تخصیص ارز 4200 تومانی برای تأمین کالای اساسی ارائه شده اما آنچه که مورد قبول اکثریت است، تبدیل آن به ریال است که در کارت‌های اعتباری برای خرید شارژ شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه