واکنش صنعاء به قرارداد تسلیحاتی فرانسه با کشور عضو در ائتلاف متجاوز به یمن

قرارداد تسلیحاتی بزرگ فرانسه با امارات عربی متحده همزمان با جنایت جنگی ائتلاف سعودی در یمن واکنش رئیس کمیته عالی انقلاب یمن را در پی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد انصارارلله سفر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به عربستان سعودی همزمان با جنایت ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان و کودکان در استان «تعز» را محکوم کرد. (جزئیات بیشتر)

الحوثی در صفحه توییتر خود نوشت: به وی یادآور می‌‎شویم دعوت او از کشورهای اروپایی برای فروش سلاح به کشورهای ائتلاف متجاوز باعث ارتکاب جنایات جنگی در یمن می‎شود. آمار اولیه از این (جنایت در تعز) حاکی از شهادت ۱۸ نفر و تعدادی زخمی است.

جمعه (دیروز) رئیس جمهور فرانسه امروز با محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد ابوظبی در حاشیه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی دیدار کرد.

ماکرون در همین ارتباط در توییتر نوشت: با امارات متحده عربی، ما اکنون فروش ۸۰ هواپیمای رافال و ۱۲ بالگرد کاراکال را تکمیل کرده ایم. با اطمینان، برای امنیت خود با یکدیگر همکاری می‌کنیم. (جزئیات بیشتر)

ماکرون پس از آن دیداری با «تمیم بن حمد» امیر قطر داشت و قرار است در ادامه سفر خود به عربستان سعودی برود با ولی‌عهد این کشور «محمد بن سلمان» دیدار کند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه