سرانجام سامانه سوت زنی در شهرداری تهران/برنامه شورای شهر برای حمایت از گزارشگران فساد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به برنامه شورای شهر برای حمایت از گزارشگران فساد گفت: مدیریت شهری جدید به دنبال تقویت زیرساخت ها در این زمینه است و سامانه مربوطه به زودی رونمایی خواهد شد.

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، درباره برنامه شورای ششم جهت مقابله با فساد در شهرداری تهران و حمایت از گزارشگران فساد ، اظهار داشت: مصوبه‌‌ای در دوره قبل شورای شهر در این زمینه ایجاد شده بود و من طی تذکری در صحن شورا اعلام کردم که باید زیرساخت‌های این مسأله فراهم شود.

وی گفت: به نظر ما ادغام دو سامانه 137 و 1888 در یکدیگر و همچنین فعالیت 24 ساعته آن در این زمینه بسیار حائز اهمیت است تا شهروندان هر موقع امکان دسترسی داشته باشند بتوانند گزارشات مربوط به تخلفات را ارائه دهند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از نواقص مصوبه قبلی عدم اجرایی بودن آن است،‌گفت: باید این مصوبه به شورا برگشت داده شود و کمیسیون حقوقی و نظارت اصلاحات لازم را بر روی ‌آن انجام و به نوعی چکش‌کاری انجام گیرد.

صادقی گفت:‌ان‌شاءالله این سامانه سوت زنی و حمایت از گزارشگران فساد به زودی رونمایی خواهد شد و افشای اطلاعات گزارش‌دهندگان نیز به صورت محرمانه خواهد بود چرا که باید شرایط به صورتی باشد که فرد از افشای اطلاعات خیالش راحت باشد.

وی گفت: همچنین یکی از ایرادات مصوبه قبلی این بود که رئیس مجمع مربوطه را رئیس شورای شهر گذاشته بودند در حالی که رئیس شورا جایگاه نظارتی دارد و نه اجرایی. بنابراین باید مشکلات حقوقی و اجرایی این مصوبه برطرف و به عبارتی مصوبه اصلاح و بازنگری شود.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌شهرداری تهران هم آماده تهیه زیرساخت‌ها در این زمینه است و اعتقاد به وجود این مسأله در مدیریت شهری جدید وجود دارد.

گفتنی است؛ در دوره قبل مدیریت شهری بحث های در خصوص سامانه سوت زنی در شهرداری صورت گرفت اما به نتیجه نرسید اما اعضای فعلی مدیریت شهری در زمینه برخورد با فساد برنامه‌هایی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه