آقامیری: خون شهید حججی به اندازه 3 هزار منبر کارکرد دارد

حجت‌الاسلام آقامیری با بیان اینکه نگاهی که امروز ما در هیأت‌هایمان داریم، ما را حتی یک قدم هم به جلو نمی‌برد، چرا که یک نگاه منفعلانه است، گفت: رسالت هیأت تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن آنها است.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، دومین روز چهاردهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور با شعار «حاج قاسم؛ مرد میدان ولایت» روز جمعه ۱۲ آذرماه به همت جامعه ایمانی مشعر در جوار مزار شهید قاسم سلیمانی در کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری از سخنرانان مذهبی در این همایش با بیان اینکه در حرکت جامعه توحیدی به سمت ظهور هیچ ابهام و مجهولی وجود ندارد، اظهار داشت: نگاهی که امروز ما در هیأت‌هایمان داریم، ما را حتی یک قدم هم به جلو نمی‌برد چرا که یک نگاه منفعلانه است.

وی با اشاره به اینکه دشمن نقاط قوت شیعه را خوب می‌داند و اولین کاری که می‌کند، دنبال حذف آن نقاط قوت است، گفت: دشمن می‌داند شیعه حسین (ع) را دوست دارد و از این رو ۱۷ بار حرم امام حسین(ع) را خراب کردند، اما از نو ساخته شد.

آقامیری با بیان اینکه نمی‌توان بدون آنکه بر خطبه غدیر و فدکیه مسلط بود، آن را خواند و جریان غدیر و فاطمیه را فرهنگسازی کرد، ادامه داد: خطبه غدیر و فدکیه، راهبرد جریان توحیدی رساندن جامعه به ظهور است.

وی با اشاره به اینکه باید دید جریان هیأت‌های مذهبی در ابتدای جریان شهدای مدافع حرم چه نقشی ایفا کرده است، الان که همه یادواره می‌گیرند، افزود: خون شهید حججی به اندازه سه هزار منبر کارکرد دارد. 

این سخنران مذهبی با بیان اینکه ما چقدر سعی کردیم که وقتی مدافعان حرم را می‌زدند، ارزش کار آنها را به جامعه بفهمانیم گفت: بیانات مقام معظم رهبری بسیار عمیق است و نباید با آنها سطحی رفتار کرد. رسالت هیأت تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن آنها است.

وی با تاکید بر اینکه فاطمیه (س) را نباید در کوچه بنی هاشم خلاصه کنیم، بیان کرد: اینکه امیرالمومنین (ع) با سقیفه چه برخوردی کرد و سقیفه چگونه امام علی (ع) را کنار گذاشت اگر در جامعه تبیین شود جامعه امروز دچار نفاق نمی‌شود.

آقامیری با بیان اینکه فتنه‌های معاویه در زمان حکومت امام علی (ع) را اگر بخوانید خیلی از اتفاقات کشور جلوی چشمتان می‌آید می‌بینید که امروز هم منافقین وجود دارند گفت: فاطمیه (س) باید جامعه را حرکت بدهد و از این ظرفیت برای رشد جامعه توحیدی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه پیغمبر خاتم (ص) در منطقه‌ای به نام حجاز در غرب آسیا ظهور کرد افزود: نگاه جریان سقیفه به غرب آسیا بود اما جریان نبوت و امامت به ایران نگاه داشت.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه به اعتقاد بسیاری از علما، کانون اصلی تحولات عظیم بشری و ظهور امام زمان(عج) ایران است ادامه داد: هر که می‌خواهد خلاف این تحولات عظیم الهی و جریان ظهور حرکت کند خائن است.

وی با اشاره به اینکه هر منبری و مداحی که بخواهد جامعه را به سمت ناامیدی و بی‌صبری ببرد خائن است گفت: اگر می‌دانستیم انقلاب اسلامی در چه شرایطی و در چه نقطه‌ای از تاریخ ایستاده، این رقابت‌های ناصحیح را انجام نمی‌دادیم و در فضای مجازی به یکدیگر حمله نمی‌کردیم.

آقامیری با بیان اینکه هیأت باید مردم را به آینده امیدوار کرده و جامعه را به حرکت وا دارد افزود: اگر فهم منبری و هیأتی و مداح از امام زمان(عج) و دوران غیبت درست شود، جامعه هم درست می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر ذره‌ای تردید دارید نسبت به رابطه خودتان با امام جامعه تجدیدنظر کنید گفت: کار سختی در پیش است و خودتان را به تغییر دولت‌ها معطوف نکنید که با تغییر دولت برای هیأت‌ها خوب می‌شود یا نمی‌شود، چرا که هدف شما بسیار بزرگ است.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه در عصر غیبت دنبال راحتی و آسایش نباشید و کسی که در عصر غیبت طبق نظر امام جامعه حرکت می‌کند آرام آرام است افزود: آنچه که حاج قاسم را با همه سختی‌ها آرام می‌کرد حرکت مطابق میل امام جامعه بود.

هیأت‌های مذهبی موتور محرکه کار فرهنگی در جامعه هستند

حجت‌الاسلام علی سرلک سخنران مذهبی نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز کار فرهنگی باید از جنس شهید حاج قاسم سلیمانی باشد اظهار داشت: شهید سلیمانی در اوج تعهد و پایبندی به امامین انقلاب و آرمان‌های نظام، کار فرهنگی بزرگی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌ها مذهبی در کشور باید مسئولیت‌های بر زمین مانده افرادی که مسئولیت داشتند و انجام ندادند را به سرانجام برسانند گفت: از فرهنگ عاشورا باید ارتزاق کرده و جامعه را لبریز کنیم. 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی موتور محرکه کار فرهنگی در جامعه هستند افزود: عقب‌افتادگی‌های بزرگی داریم و برای جبران آن باید این ظرفیت‌های عظیم مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین هنر حاج قاسم این بود که استعداد همه افراد حتی آنهایی که انحراف داشتند را برای اسلام به تحرک آورده بود و نگاه فراگیر داشت گفت: انسان به اندازه درکش انسان است و هر چه بیشتر درک کند و بفهمد انسان‌تر می‌شود.

سرلک با بیان اینکه علایق و گرایش‌های باطنی ما باعث می‌شود که دنیا را چگونه بفهمیم ادامه داد: نهاد هیأت در جریان توحیدی نهال تمایل سازی است که می‌توان مسیر زندگی انسان را از ظلمات به نور برساند.

وی با اشاره به اینکه فعل و کارکرد هیأت‌های مذهبی مودت به اولیای خدا و ابراز این علاقه است بیان کرد: نگاه حاج قاسم تمدن‌سازی و تاریخ سازی بود و با نگاه تاریخ‌دانی نمی‌توان انسان‌سازی کرد و کار هیأت را انجام داد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حاج قاسم فرمود «جمهوری اسلامی ایران حرم است» و این نگاه جامع الاطراف بودن حاج قاسم است که همه را از خود می‌بیند گفت: ما امروز در کشور به این نگاه نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه انتظار نداشته باشیم که همه سلایق مانند هم باشند و همه مانند هم حرف بزنند ادامه داد: هنر هیأت این است که همه این سلایق را دور هم جمع کند و کار دینی انجام بدهد و حاج قاسم اینگونه بود.

محصول کار فرهنگی باید شهید حججی‌ها باشد

سردار سعید قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اظهارداشت: شهید سلیمانی و یارانش در سال‌های گذشته حماسه آفریدند و جاودانه شدند.

وی با بیان اینکه برای کمک به زلزله‌زدگان به اندیکا رفتم گفت: در این منطقه ده‌ها روستا وجود دارد که شبیه انسان‌های اولیه زندگی می‌کنند، با این فرق که مردم در این منطقه تلفن همراه دارند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه مردم این منطقه نفت و گاز دارند اما از امکانات اولیه برخوردار نیستند گفت: نمی‌توانم تحلیل کنم که چرا بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب وضعیت این منطقه اینگونه است و چه افرادی منافق بودند، مسئولیت داشتند و در این سال‌ها به این مردم خدمترسانی که باید انجام می‌دادند را ندادند.

وی با بیان اینکه عامل قتل حاج قاسم تنها ترامپ نیست و نباید منافقان داخل کشور را فراموش کنیم ادامه داد: آقایان در زمانی که مسئول بودند، کار نکردند و امروز که دستشان قطع شده می‌خواهند بنیاد فرهنگی بزنند.

قاسمی با بیان اینکه بعضی‌ها ۳۰ سال آنچنان خیانتی به این انقلاب کردند که سال‌ها نمی‌شود آن را جمع کرد گفت: یک جریان واگرا و غربگرا و مرتجع در کشور سال‌ها به دنبال به انحراف کشیدن انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه کار در هیأت، درخت گردو کاشتن است و کار فرهنگی نیز این خاصیت را دارد افزود: در هیأت باید کار را انجام بدهی و سال‌ها بعد اثر آن را مانند شهید حججی‌ها ببینی.

فرمانده دوران دفاع مقدس با ابراز تاسف از اینکه کار فرهنگی در کشور یک متولی ندارد و همه احساس مسئولیت دارند بیان کرد: بعضی‌ها در کشور برای تابوت خالی سینه می‌زنند، اصل کار را رها کرده و دنبال چیزهایی هستند که به هیچ دردی نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه محصول کار فرهنگی باید شهید حججی‌ها باشد گفت: شهید محسن حججی محصول رفتن در گروه‌های جهادی، اردوهای راهیان نور و خدمت کردن در هیأت مذهبی است؛ بعضی‌ها آن را محصول مدرسه و دانشگاه ندانند که نیست.

قاسمی با اشاره به اینکه مردم پول می‌دهند و بچه‌هایشان را به دانشگاه فرستادند و در آخر یک ضد دین تحویلشان می‌دهند بیان کرد: هیأت مذهبی باید فرد دیندار و امام حسینی تحویل جامعه بدهد و گرنه از این دانشگاه‌ها و مدارس که رقص یاد می‌دهند، زیاد است.

وی با بیان اینکه هیأت‌ها امروز علمداران فرهنگسازی در کشور هستند و باید برنامه جهادی را در اولویت تمام فعالیت‌های خود قرار بدهند گفت: تکلیفتان را در داخل هیأت معلوم کنید و اگر واقعاً می‌خواهید کار هیأتی بکنید دنبال کار جهادی و ساختن شهید حججی‌ها باشید.
فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه هیأت‌های مدهبی ردیف بودجه ندارند و ردیف بودجه مال آنهایی است که بنیاد فرهنگی می‌زنند افزود: هیأتی‌ها با همان که دارید برای کار جهادی اقدام کنید و منتظر ردیف بودجه نمانید که به شما نمی‌دهند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه