امحای ۵۰ تن مواد غذایی فاسد در کرمانشاه

مسؤول بهداشت محیط کرمانشاه گفت: ۵۰ تن مواد غذایی و فرآورده‌های خام دامی فاسد در نیمه نخست امسال در این شهرستان جمع‌آوری و امحاء شد.

بهمن خدادادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در کرمانشاه، از جمع‌آوری و امحای ۵۰ تن مواد غذایی و فرآورده‌های خام دامی فاسد در نیمه نخست امسال در شهرستان کرمانشاه خبر داد.

وی گفت: این اجناس غیرمجاز تاریخ مصرف گذشته و تقلبی بیشتر براساس گزارشات مردمی و تماس با سامانه ۱۹۰ کشف شده است.

مسؤول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۱۰۰ بازرس بهداشت در سطح این شهر، ادامه داد: بازرسی‌ها در سطح استان و شهرستان توسط بازرسان بهدشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و امکان عمومی در جریان است.

وی تصریح کرد: طی ۶ ماه اول امسال بیش از ۹۰ هزار بازرسی بهداشتی از مکان‌های عمومی، رستوران‌ها و مکان‌های عرضه و توزیع مواد غذایی در شهرستان کرمانشاه انجام شده است.

خدادادیان خاطرنشان کرد: براساس مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گشت‌های مشترکی با حضور نیروی انتظامی، اداره اجرائیات شهرداری، دامپزشکی، بهداشت و اصناف مبنی بر برخورد با ذبح غیرمجاز دام و طیور داشتیم؛ بیشتر کشفیات در این قسمت بوده است.

وی افزود: در بحث اجناس گران همچون زعفران، روغن حیوانی و عسل خیلی کشفیات تقلبی داشتیم، بیش از هفت تن روغن حیوانی تقلبی با روغن پالم و اسانس روغن حیوانی و رنگ شیمیایی کشف و معدوم شد.

خدادادیان به کشف اجناس خارجی که فاقد مجوز واردات هستند هم اشاره‌ای داشت و افزود: باید برروی اجناس خارجی آرم سیب سلامت وزارت بهداشت با مجوز واردات حتما وجود داشته باشد به این معنا که جنس مورد نظر از مبادی گمرکی با نظارت وزارت بهداشت وارد کشور شده است.

وی میزان کشفیات ۶ ماهه اول سال‌جاری را زیاد دانست و از کاسبان خواست، در انبارگردانی و بررسی قفسه دقت لازم را داشته باشند جنس‌هایی که تاریخ آن‌ها نزدیک‌تر است را در معرض فروش بگذارند تا اینگونه سرمایه‌های مردم معدوم نشود.

خدادادیان در پایان نیز از شهروندان خواست، اجناس خود را از مکان‌های مجاز و معتبر خریداری کنند، حتما به بسته‌بندی اجناس، تاریخ تولید و مصرف، آرم سیب سلامت، مجوز بهداشتی، استاندارد و چراغ راهنما توجه کنند چون که خیلی از برندهای تقلبی هستند تنها در بسته‌بندی شکیل عرضه می‌شوند.

انتهای پیام/پ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه