رانندگان کرمانشاهی ورود ممنوع‌!/ تابلوهایی که دایره قرمزاند

تابلوی «ورود ممنوع» در ورودی خیابان‌های کرمانشاه به چشم رانندگان این شهر نمی‌آید به طوری که برخورد پلیس راهور با این تخلف طی 6 ماه سپری شده از سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرمانشاه، براساس قوانین راهنمایی و رانندگی خودروها فقط می‌توانند وارد خیابان‌ها و کوچه‌هایی شوند که تابلوی ورود ممنوع در ابتدای خیابان یا کوچه نصب نشده باشد. چنانچه در ابتدای هر کوچه و خیابانی تابلوی ورود ممنوع نصب شده باشد و خودرویی بدون توجه به این تابلو وارد خیابان شود و اتفاقا تصادف هم داشته باشد، بی‌تردید مقصر است و در کنار خسارت‌هایی که باید برای تصادف پیش آمده پرداخت کند، جریمه ورود ممنوع نیز برای او لحاظ می‌شود.

اساسا تابلو ورود ممنوع برای مسیرهایی نصب می‌شوند که آمارهای ترافیک آن منطقه را می‌توانند تحت تاثیر قرار دهند. گاهی نتیجه بی‌توجهی به تابلوی ورود ممنوع فقط ثبت جریمه ورود ممنوع در خلافی نیست به‌ خصوص در مناطق شلوغ و حساس، ورود ممنوع می‌تواند به تصادفات سنگین و خطرناکی ختم شود که اگر تهدید کننده جان و سلامتی راننده و سرنشینان نباشد، بی‌تردید هزینه‌های زیادی بابت تعمیر و ترمیم و جبران خسارت ماشین وارد می‌کنند.

بنابراین هرگز نباید تصور کرد که این تابلو دایره قرمز رنگ که در وسط آن‌ها علامت ممنوعیت وجود دارد بی‌هدف و بی‌علت در مسیری نصب شده‌اند. در کلاس‌های آموزش رانندگی نیز درباره این تخلف به کرات صحبت می‌شود، اما متاسفانه بسیاری از رانندگان کرمانشاه با مشاهده این تابلو در ورودی خیابان‌ها، آن را نمی‌شناسند و بدون هیچ توجهی به بازدارندگی انتظامی این تابلو وارد کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌شوند. البته بیشتر تخلف ورود ممنوع را موتورسیکلت‌ها مرتکب می‌شوند.

این موضوع سبب گله‌مندی بسیار از شهروندان شده، در این خصوص کیومرث غلامی معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد، گفت: تخلف ورود ممنوع در معابر شهری بین ۱۷۳ تخلف رانندگی که وجود دارد و قانو‌ن‌گذار برای آن میزان جریمه تعیین کرده، چهره بسیار زشتی دارند به گونه‌ای که حتی وسایل نقلیه امدادی و انتظامی با وجود داشتن مأموریت از آن‌ منع شده‌اند.

وی ادامه داد: در برخی از معابر متأسفانه زیرساخت‌ها به گونه‌ای است که برای شهروندان در راستای ارتکاب تخلف ورود ممنوع ایجاد انگیزه می‌کند در حالی که خود شهروندان باید توجه کنند این حرکت علاوه بر خطراتی که در پی دارد به نوعی معرف شخصیت راننده است.

معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه اشاره‌ای به اعمال قانون در این خصوص طی ۶ ماهه اول سال‌جاری داشت و گفت: در این بازده زمانی ۵۴ درصد عملکرد همکاران در بحث برخورد با ورود ممنوع نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است؛ فقط در شهر کرمانشاه بیش از ۱۰ هزار خودرو اعمال قانون شده است.

انتهای پیام/پ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه