رسیدگی بدون کاغذ و قلم به ۱۱ هزار پرونده در دادگاه‌های استان گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ۱۱ هزار پرونده امسال بدون استفاده از قلم و کاغذ در دادگاه‌های استان رسیدگی شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گرگان، حیدر آسیابی افزود: پرونده کاغذی در طرح رسیدگی الکترونیک وجود ندارد و همه فرآیندهای قضایی از زمان تشکیل، طول رسیدگی تا زمان صدور رای و بایگانی، سیستمی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سه ماهی که از آغاز اجرای این طرح می‌گذرد ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده، الکترونیک رسیدگی و برای تعدادی هم رای صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: طرفین پرونده هم می‌توانند با استفاده از نام کاربری و رمزی که شعب به آنان می‌دهد، مراحل رسیدگی به پرونده خود را اینترنتی دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش زیرساخت‌ها برای شتاب‌بخشی به الکترونیک کردن فرآیندهای قضایی، امسال ۳ هزار دادگاه هم آنلاین برگزار شد و طرفین پرونده در صورت تمایل می‌توانند تصویری در جلسه رسیدگی، شرکت کنند.

آسیابی از ابلاغ اینترنتی ۸۵ درصدی اوراق قضایی هم خبر داد و گفت: امسال ۸۵ درصد اوراق قضایی به جای ارسال به محل کار و زندگی افراد، اینترنتی و از طریق گوشی در اختیار افراد قرار گرفت.

وی افزود: صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم، جلوگیری از رفت ‌و ‌آمدهای غیرضروری و رسیدگی سریع‌تر پرونده‌ها از اهدافی است که با هوشمند سازی فرآیندهایی قضایی دنبال می‌کنیم .

انتهای پیام/۲۳۰۷/ر

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه