نیوزلند روزانه 2.5 درصد از جمعیت خود را واکسینه می‌کند

دولت نیوزلند قصد دارد با واکسیناسیون روزانه 2.5 درصد از جمعیت، هرچه سریع تر به حالت ایمنی در کشور با وجود این ویروس دست یابد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از رویترز طبق آمار وزارت بهداشت نیوزلند، دولت این کشور در روز شنبه حداقل 2.5 درصد از جمعیت خود را واکسینه کرد و تصمیم دارد با ادامه‌ی این روند روزانه، واکسیناسیون مردم را تسریع بخشد و هرچه سریع تر به حالت ایمنی در کشور با وجود  ویروس کرونا دست یابد.

با پیاده سازی استراتژی تشویقی نخست وزیر نیوزلند، حدود 124،669 نفر از جمعیت 4.9 میلیونی این کشور در طول یک روز  واکسن خود را دریافت نمودند.
نیوزلند تا قبل از گسترش سویه دلتا در اواسط ماه آگوست، در بیشتر مناطق خود با درصد بسیار ناچیزی از ابتلا به ویروس کرونا همراه بود. دولت نیوزلند اکنون تصمیم گرفته است با واکسیناسیون گسترده و برداشتن قرنطینه، روال عادی زندگی را به این کشور برگرداند.
در روز شنبه  41 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در نیوزلند گزارش شد که 40 نفر از آن‌ها در آکلند، بزرگترین شهر نیوزلند بوده‌اند.. این شهر از اواسط ماه اوت برای مبارزه با سویه دلتا در حالت قرنطینه قرار گرفته‌است. مقامات رسمی این کشور اعلام کردند پس از واکسیناسیون کامل 90% از جمعیت، محدودیت‌ها برداشته خواهد شد.
تا روز جمعه 15 اکتبر، 62 درصد از جمعیت نیوزلند به صورت کامل واکسینه شدند و 83% یک دز خود را دریافت کردند. 
به گزارش رسانه‌های محلی، واکسیناسیون گسترده در روز شنبه در تمام مکان‌های عمومی نیوزلند از جمله رستوران‌ها و پارک‌ها انجام شد و در برخی مناطق پس از تزریق واکسن، شرینی در بین افراد پخش شده است. 

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه