«باینگان» تشنه آب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: به دلیل خشکسالی متأسفانه تنها منبع تأمین آب شهر باینگان که یک چشمه بوده از ورودی ۲۰ لیتر بر ثانیه به کمتر از سه لیتر بر ثانیه رسیده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرمانشاه، خشکسالی که امسال شهرستان پاوه با آن مواجه شد سبب کاهش آبدهی تنها منبع آب شرب شهر باینگان از توابع این شهرستان شده است.

آبدهی چشمه باینگان به عنوان تنها منبع تامین آب شرب شهر باینگان در سنوات گذشته به گفته ناطق نادری سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه، به ۲۰ لیتر در ثانیه می‌رسید که متأسفانه کاهش نزولات جوی در سال آبی ۹۹_۱۴۰۰ موجب کاهش آبدهی چشمه به ۹ لیتر در ثانیه شد که این میزان هم با آغاز فصل گرم سال کاهش یافته و در حال حاضر به ۳ لیتر در ثانیه رسیده است.

چنانچه سال آبی‌جاری با بارش‌های خوبی هم همراه نباشد تنها منبع آب شرب شهر باینگاه از دست خواهد رفت، در این راستا برای اطلاع از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص رفع مشکل تامین آب شرب این شهر به سراغ علی‌رضا کاکاوند مدیرعامل این شرکت رفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اظهار داشت: به دلیل خشکسالی متأسفانه تنها منبع تأمین آب شهر باینگان که یک چشمه بوده از ورودی ۲۰ لیتر بر ثانیه به کمتر از سه لیتر بر ثانیه رسیده است.

کاکاوند در توضیح اقدامات موقت انجام شده در این راستا به لایروبی و بهسازی چشمه و جایگزینی شناور عمودی با یک دستگاه الکتروموتور افقی (سانتریفیوژ) برای استفاده حداکثری از ظرفیت پمپاژ اشاره کرد و افزود: این اقدامات جوابگو مشکل کم‌آبی باینگان نیست و به برخی از محلات شهر در حال حاضر با تانکر آبرسانی سیار انجام می‌شود.

کاکاوند اضافه کرد: منطقه اورامانات به خصوص شهر باینگان از نظر منابع آبی زیرزمینی فقیر و ضعیف است امکان رسیدن به آب سخت است، اما کارهای مطالعاتی و ژئو فیزیک برای حفر یک حلقه چاه انجام شده است.

وی تصریح کرد: حدود یک ماه آینده کار حفاری چاه شروع خواهد شد، امیدواریم به آب سالم و پایدار برسیم.

کاکاوند در پایان، گفت: در حال حاضر چاره‌ای جزء مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف نداریم، از مردم منطقه درخواست داریم تا زمان حفر چاه و رسیدن به آب مطمئن و پایدار، با شرکت آب و فاضلاب همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/پ/ر

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه