راه اندازی مرکز شبانه‌روزی واکسیناسیون در قم به دلیل تردد بسیار اتباع/ تشکیل کمیته تخصصی وزارت بهداشت و حوزه های علمیه

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم تا دو سه هفته آینده، واکسیناسیون در قم، سرعت بیشتری بگیرد چون قم، اهمیت ویژه ای دارد و رفت و آمد اتباع خارجی در این شهر، زیاد است.

به گزارش گروه سلامت فارس، بهرام عین اللهی در دیدار آیت الله علیرضا اعرافی، رییس حوزه های علمیه و عضو مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: یکی از افتخارات ما عضویت آیت الله اعرافی در ستاد ملی مقابله با کرونا است و امیدواریم که از نظرات ایشان بیشتر استفاده کنیم.

وی افزود: ناچاریم در قم بیشتر بر روی واکسیناسیون تاکید کنیم تا سرعت واکسیناسیون در این شهر، افزایش پیدا کرده و با تزریق دو دُز واکسن به حداقل ۸۰ درصد از مردم این شهر، خاطرمان تا حدودی راحت شود. در حال حاضر حدود ۷۵ درصد از جمعیت هدف، یک دُز و حدود ۳۴ درصد نیز دو دُز واکسن کرونا را در ایران تزریق کرده اند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۰۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور و ۷۱ میلیون دُز واکسن، تزریق شده و ۵۰ میلیون دُز دیگر واکسن نیز تا ۹ آبان، وارد کشور می شود البته اینها، به جز واکسن های داخلی به ویژه برکت است. در حال حاضر واکسن های تامین شده برای تزریق دو دُز واکسن، کافی است و باید برای دُز سوم از اوایل سال آینده برنامه ریزی  کنیم البته تزریق دُز یادآور برای کادر درمان از هفته گذشته در کشور آغاز شده و در مورد سایر افراد و بیماران نیز این کار انجام خواهد شد.

عین اللهی یادآور شد: نیاز است کمیته ای تخصصی بین وزارت بهداشت و حوزه های علمیه تشکیل شود تا در مورد مسائل دینی و پزشکی مانند بیماری های مختلف، مراسم های دینی و مناسبتی و کرونا، نظر کارشناسی بدهند. برای ارائه نظر در مورد احکام پزشکی، می توان از دانشکده طب و دین یا سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی قم، بیشر استفاده کرد همچنین می توان مرکز تحقیقات طب و دین را راه اندازی کرد و در این مرکز در مورد مسائل مشترک دین و پزشکی، پژوهش هایی را انجام داد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه