اولین اقامه نماز جماعت در مسجدالحرام بدون محدودیت‌های کرونایی+عکس و فیلم

محدودیت‌های کرونایی شب گذشته در مسجدالحرام برداشته شد و زائران و نمازگزاران پس از یک سال و نیم بدون رعایت فاصله، نماز جماعت را اقامه کردند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، محدودیت‌های کرونایی در خانه خدا پس از یک سال و نیم، از روز گذشته برداشته شد و زائران دیگر برای اقامه نماز نیازی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی نداشته و در صفوف منظم کنار یکدیگر نماز را به جماعت اقامه کردند.

 

نمادهای روی زمین مسجدالحرام برای رعایت فاصله زوار برداشته شد

بر همین اساس، برچسب‌هایی که روی زمین و در مسیر زائران خانه خدا از سال گذشته به منظور رعایت فاصله چسبیده شده بود، توسط متولیان مسجدالحرام برداشته شد.

همچنین حصارهایی که اطراف مقام حضرت ابراهیم علیه السلام بود، شب گذشته برداشته شد و زائران به راحتی امکان زیارت داشته و حتی می‌توانستند آن را لمس کنند.

 

مقام حضرت ابراهیم در مسجدالحرام

با این وجود، همچنان امکان نزدیک شدن و لمس کعبه وجود ندارد. البته شب گذشته متولیان مسجدالحرام حصارهای اطراف خانه خدا را برداشته و با نرده‌ و ریسمان فضای اطراف کعبه را محصور کردند تا زائران به خانه خدا نزدیک نشوند.

قرار بود که محدودیت‌های کرونایی از روز گذشته کاهش یابد، اما شب گذشته این اقدام صورت گرفت و به صورت رسمی نماز عشا در مسجدالحرام بدون رعایت فاصله اقامه شد. در این هنگام مسجدالحرام مملو از جمعیت بود و پس از آن زائران بیت الله الحرام در کنار یکدیگر همچون سال‌های قبل از کرونا به طواف کعبه پرداختند.

 

به گفته متولیان مسجدالحرام، ظرفیت پذیرش زائران از امروز افزایش می‌یابد و دیگر محدودیتی در تعداد زوار و نمازگزاران وجود ندارد. البته همچنان دولت سعودی درباره پذیرش زائران خارجی کشورهای مختلف اظهارنظر نکردند و محدودیت‌ها برای پذیرش زوار خارجی ادامه دارد. در ادامه فیلمی از وضعیت خانه خدا پس از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی را مشاهده می‌کنید:

 

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه