گروه‌ها و افراد خاص درب منزل واکسینه می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت اراک گفت: افراد و گروه‌هایی که توانایی حرکت و مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند، درب منزل واکسینه می‌شوند.

سید شهریار حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در اراک بیان کرد: تاکنون و با اجرای طرح واکسیناسیون سیار حدود ۲۰۰ واکسن تزریق شده است  افراد و گروه‌هایی که توانایی حرکت و مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند، درب منزل واکسینه می‌شوند.

وی افزود: در راستای مشکل دسترسی شهروندان معلول، ناتوان و سالخورده که امکان حضور در مراکز تجمیعی واکسیناسیون را ندارند، طرح واکسیناسیون سیار به منظور تسهیل در روند ایمن شدن این گروه از افراد، از ۳ ماه گذشته راه اندازی شد.

وی تاکید کرد: این طرح از ۳ ماه گذشته شروع شده و واحدهای  سیار بر اساس زمان بندی حدود دو هفته‌ای و زمانی که تعداد متقاضیان به ۲۰ تا ۳۰ نفر می‌رسد به درب منزل این افراد برای واکسیناسیون اعزام خواهند شد.

رئیس مرکز بهداشت اراک در ادامه خاطرنشان کرد: هر گروه سیار اعزامی شامل یک پزشک و مراقب سلامت خانم و آقا  است تا با کنترل شرایط جسمی فرد متقاضی، واکسن تزریق شود.

حسینی گفت: تا چندی پیش، واکسیناسیون تنها با ثبت‌نام در سامانه سلامت یا ارائه کارت ملی در مراکز بهداشتی میسر بود اما با فعالیت‌ تیم‌های سیار واکسیناسیون، حالا تزریق واکسن، محدودیتی ندارد.

وی با توجه به شرایط مطلوب واکسیناسیون و کاهش آمار بیماری کرونا در اراک، تاکید کرد: از نظر علمی بهترین زمان برای انجام واکسیناسیون همین الان است که در شرایط  افول بیماری قرار داریم.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه