خبر خوب| ماجرای احمد آقا، از زندان تا کارآفرینی

زندانی غیرعمد مالی دیروز که با کمک ستاد دیه و خیرین نیکوکار از بند رها شده است، امروز به یک کارآفرین موفق و سربلند تبدیل شده است.

 به گزارش خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در یزد، احمد آقا، استادکار ساخت سرویس خواب در سال 1398 به دلیل نوسانات بازار و ناتوانی در پرداخت بدهی و اجاره بهای کارگاهش درگیر طلبکار و دادگاه شد و در نهایت با حکم قضایی به عنوان زندانی جرائم غیرعمد مالی روانه زندان شد.

وی از اساتید مطرح یزد در حوزه ساخت سرویس خواب بود که امروز به دلیل بدهی ناخواسته روانه زندان شده بود و بجای نان آوری برای خانواده روز و شب خود را دور از خانواده و در زندان سپری می‌کرد.

در رمضان همان سال به همت ستاد دیه استان یزد و  با کمک خیرین و موسسه خیریه لبخند بهار بدهی احمدآقا به طلبکاران پرداخت شد و زمینه آزادی این پدر از زندان فراهم گردیده  و این پدر در روز عید سعید فطر به آغوش خانواده خود بازگشت.

با همراهی خیرین و نیکوکاران این موسسه خیریه وسایل کار این پدر هنرمند که توسط صاحب کارگاه  به جای طلب وی توقیف شده بود با پرداخت بدهی به وی بازگردانده  شد و احمد آقا در پارکینگ خانه اجراه‌ای خود مجدد به ساخت سرویس خواب مشغول شد و با همتی بلند و پشتکار سعی کرد تا تلخی روزهای حبس و دوری از فرزندان را به دست فراموشی سپرده و روزهای شیرین و خاطرات زیبایی را به جایگزین آن روزهای سرد کند.

با همت خیرین و نیکوکاران کالای ساخته شده توسط احمد آقا کم کم روانه بازار شده و به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالای آن،  مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته و روز به روز تقاضا بیشتر شد تا جایی که احمد آقا مجبور به  اجاره یک کارگاه بزرگتر و جذب نیرو شد و کار خود را توسعه داد.

حال بعد از گذشت دو سال، این پدر هنرمند تمام تلاش خود را به کار گرفته و تبدیل به یکی از کارآفرینان استان یزد شده و دست چندین نفر را در کارگاه خود گرفته و لبخند را به خانواده خود و آنها هدیه داده است.

شادی واقعی یعنی دیدن چنین صحنه هایی، دیدن نتیجه مهربانی و مهروزی نیکوکاران گمنامی که با کمک خود گاهی مسیر زندگی‌های بسیاری از انسانها را تغییر می‌دهند.

انتهای پیام/الف

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه