گنبدکاووس خط مقدم دفاع مقدس از تفکر تقریب و وحدت اسلامی/ شورا و شهرداری باید پرچمدار این فرهنگ باشند

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبدکاووس با اشاره به توطئه‌ها و طراحی‌های دشمنان خارجی و تحرکات پیاده نظام آنان در فضای مجازی، شهر گنبدکاووس را در خط مقدم دفاع مقدس از هویت، فرهنگ و تفکر تقریب مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی دانست.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گرگان، حسن بیارجمندی ظهر امروز با تبریک پیشاپیش هفته وحدت و تقدیر از حمایت‌های امام جمعه گنبدکاووس، هویت تاریخی، اجتماعی و فرهنگی شهر گنبدکاووس را تقریب و وحدت اسلامی دانست و با اشاره به فرازی از حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دبیرکل  مجمع تقریب مذاهب اسلامی که «گام بلندی در تقریب فکری و عملی مذاهب اسلامی، برداشته و حرکتی را که از چند دهه پیش آغاز شده نوسازی کند» بر اهمیت و ضرورت این نوسازی با محوریت شهر گنبدکاووس به عنوان قطب تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد.

وی با اشاره به تاسیس مدارس دولتی نظامیه در عصر سلجوقیان که منتهی به شکل‌گیری یک نهضت علمی و عملی تقریب و همچنین مدنیت شهری و نقش‌آفرینی آن در تمدن بزرگ اسلامی شد، تصریح کرد: این نهضت علمی و عملی مبتنی بر فرهنگ و تفکر تقریب در گام اول آغاز و اکنون با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و چشم‌انداز ایجاد تمدن نوین اسلامی پیش‌روی همه ماست.

بیارجمندی خاطرنشان کرد: شهر گنبدکاووس با آن قرابت تاریخی و این سرمایه عظیم فکری و عملی تقریب و وحدت اسلامی که در گام اول انقلاب از سوی امامین انقلاب احیا شده است می‌تواند در گام دوم پرچمدار و محور  فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی تقریبی تمدن‌ساز  نه تنها در شمال کشور بلکه در سطح ملی و منطقه باشد.

 

وی با نقد نگاه سخت‌افزاری به مدیریت حوزه شهری بر تمرکز ویژه بر حفظ و تقویت این هویت اصلی شهر گنبدکاووس و مردم متمدن این منطقه تاکید کرد و خواستار  ترویج این فرهنگ و تصویرسازی متناسب آن در فضای شهری شد و آمادگی دانشگاه مذاهب اسلامی برای همکاری با شورای شهر و شهرداری را در این خصوص اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبدکاووس با اشاره به توطئه‌ها و طراحی‌های دشمنان خارجی و تحرکات پیاده نظام آنان در فضای  مجازی، شهر گنبدکاووس را در خط مقدم دفاع مقدس از هویت، فرهنگ و تفکر تقریب مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی دانست و از هوشیاری بسیار بالای مردم شریف این منطقه تقدیر کرد.

در پایان موسوی شهردار گنبدکاووس با اشاره به مراسم معارفه خود، نگاه نرم‌افزاری و فرهنگی به مدیریت حوزه شهری با تاکید بر ترویج فرهنگ و تفکر تقریب و وحدت اسلامی را از اولویت‌های اصلی خود دانست و از همکاری علمی و فرهنگی با دانشگاه مذاهب اسلامی استقبال کرد.

در آستانه هفته وحدت حجت‌الاسلام محمد ترابی امام جمعه گنبدکاووس و رئیس شورای شهر و شهردار این شهر با حضور در دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبدکاووس، ضمن بازدید از این موسسه با ریاست آن دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه