تشدید مشکلات بودجه‌ای در شهرداری/ رویکرد شورای ششم نسبت به دستفروشی

رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی درباره مشکلات بودجه‌ای در مدیریت شهری، دستفروشی و مصوبات امروز شورا ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار شهری آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مهدی چمران،رئیس شورای شهر تهران  در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره مشکلات بودجه‌ای در مدیریت شهری، اظهارداشت: مشکلات بودجه‌ای مربوط به زمان کنونی نیست و همیشه وجود داشته البته در حال حاضر تشدید شده است.

وی افزود: دلیل این مساله این بوده که بودجه پیش بینی شده محقق نشده است و امیدواریم در ادامه با تمهیداتی که اندیشیده شده شاهد تحقق بیشتر بودجه باشیم.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: هر طرحی که در صحن شورا ارائه می‌شود اگر بار مالی داشته باشد باید منابع مالی آن را پیش بینی کنیم که از چه محلی تامین خواهد شد.

چمران در پاسخ به پرسشی درباره موضوع دستفروشی و مطالعات جدید در این حوزه توسط شورا بیان داشت: شورای ششم مطالعه جدیدی نداشته اما راهکار اصلی این است که باید شغل  برای افراد فراهم شود که به دستفروشی روی نیاورند.

وی گفت: وقتی شرایط اقتصادی خراب شود افراد دستفروشی روی می آورند، باید روند اصلاح شود چرا که هر چه جا برای دستفروشی ایجاد کنید باز هم افرادی برای انجام این کار اضافه خواهند شد.

رئیس شورای شهر تهران درباره مصوبات امروز شورا بیان داشت: در جلسه امروز دو فوریت طرحی در ارتباط با حذف فرانشیز کارکنان شهرداری تهران هنگام مراجعه به درمانگاه های شهرداری مطرح شد.

وی گفت: در گذشته ۱۰ درصد فرانشیز برای مراجعه کارکنان پیش بینی شده بود، اما این موضوع از تیر سال جاری عملیاتی شد که موجب نارضایتی عزیزان در شهرداری تهران شده بود.

رئیس شورای ششم شهر تهران خاطرنشان کرد: در طرح حذف فرانشیز اشکالاتی وجود داشت که برخی از آنها همچون اضافه شدن کلینیک های شهرداری اصلاح شد ولی در مورد بیمارستان‌های طرف قرارداد چون در بودجه دیده نشده بود مقرر شد طرح شهرداری پس از اصلاح و تصویب عملیاتی شود.

وی درباره بازگشایی مدارس و تمهیدات حوزه حمل و نقل گفت: امروز برخی مسائل در این زمینه بررسی شد. واگن های قطار، اتوبوس و تاکسی سرویس های مدارس در درجه اول قرار گرفتند تا به آنها رسیدگی شود و سرانجام این طرح به صورت یک فوریتی تبدیل شد و مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت. 

چمران خاطرنشان کرد: همچنین در ادامه موضوع حسابرسی در دوره های گذشته مورد بررسی قرار گرفت. این طرح نیز به صورت یک فوریتی به تصویب رسید تا به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره دکل ها و آنتن‌های مخابراتی تهران گفت: برای دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی شهر تهران کمیسیونی وجود دارد که یک نماینده از شورا باید در آن شرکت کند که امروز اعضای شورا آقای بابایی را برای این کار انتخاب کردند. همچنین برای کنترل هوشمند ارائه خدمات تاکسی های هوشمند ممکن است شکایت هایی وجود داشته باشد. لذا برای بررسی این موارد کمیسیونی وجود دارد که یک نماینده از شورا باید در آن حضور داشته باشد که اعضای شورا پیمان سنندجی که سابقه طولانی در حمل و نقل تهران دارند معرفی و انتخاب کردند.

وی اعلام کرد: همچنین در صحن امروز شورا اعضای شورا برای کمیته ایثار و شهادت نرگس معدنی پور را به عنوان نماینده انتخاب کردند.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه