تعطیلی مدارس علمیه هرمزگان در سوگ شهدای افغانستان

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان از تعطیلی مدارس علمیه این استان در سوگ شهدای دو حادثه تروریستی اخیر در افغانستان خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بندرعباس، حجت الاسلام نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان با اعلام تعطیلی مدارس علمیه هرمزگان در سوگ شهدای دو حادثه تروریستی اخیر خبر داد و گفت: فاجعه غمبار و جانسوز شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم مظلوم و مسلمان افغانستان در نماز جمعه  شیعیان قندهار، به فاصله کوتاهی از فاجعه دردناک نماز جمعه شیعیان قندوز و در ایام ربیع المولود و درآستانه هفته وحدت امت اسلام، دوباره مایه خشم مسلمانان، آزادگان و مراجع و علمای حوزه‌های علمیه جهان شد.

وی افزود: مصرانه و مجدانه از مسؤلان کشور افغانستان و مجامع بین المللی خواهان تحقیق پیرامون جنایت‌های مکرر و شناسایی و مجازات عاملان و مسببان آن هستیم.

به گفته مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان، بی تردید مستکبران عالم و اشغالگران و گروه های متحجر و افراطی، در ویرانی ها و آوارگی مسلمانان بلاد اسلام به ویژه سرزمین مظلوم افغانستان، نقش اساسی دارند و حاکمان افغانستان که مکرر وعده تامین امنیت و رفاه و پیشرفت را داده اند باید پاسخگو و پیگیر جنایات پی در پی تروریست های جنایت کار بر ضد مسلمانان به ویژه شیعیان افغانستان باشند.

حجت الاسلام حقیقی تأکید کرد: تامین امنیت مردم و شکل گیری دولتی فراگیر با مشارکت همه اقوام، مذاهب و جریان های اصیل سیاسی مبتنی بر آراء مردم و بازسازی جامعه افغانستان بر اساس مردم سالاری دینی، اسلام، عدالت، آزادی و پیشرفت همه جانبه ضرورتی انکار ناپذیر است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، امروز از ساعت ۱۰ صبح مدارس دینی و حوزه‌های علمیه هرمزگان تعطیل و اجتماع بزرگ طلاب، اساتید و روحانیون ارجمند در مدارس علمیه سراسر این استان برگزار شد.

انتهای پیام/ 88055

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه