| وزارت صنعت با قیمت‌گذاری سلیقه‌ای لوازم خانگی برخورد کند

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هرچند گرانی آهن و فولاد در افزایش قیمت بخاری اثرگذار است اما دلیل اصلی رشد بهای این محصول، التهاب بازار و قیمت‌گذاری سلیقه‌ای کالاها توسط برخی تولیدکنندگان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، برخی مخاطبان سامانه «» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «مانع گرانی و جولان لوازم خانگی بی‌کیفیت شوید» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در این مورد سید جواد حسینی‌کیا درباره گرانی افسارگسیخته در بازار بخاری همزمان با فرا رسیدن فصول سرد سال گفت: با توجه به اینکه مواد اولیه مورد نیاز تولید بخاری، آهن بوده و بازار این کالا نابه سامان است، قیمت بخاری افزایش چشم‌گیری داشته است، در واقع مانند آنچه اکنون در بازار فولاد در جریان است و سوداگران از این وضعیت سودهای کلان به دست می‌آورند، در بازار محصولات دیگر نیز وجود دارد.

وی افزود: البته باید به این نکته نیز توجه کرد که هرچند گرانی آهن در قیمت بخاری اثرگذار است، اما دلیل اصلی افزایش بهای بخاری التهاب بازار و قیمت‌گذاری سلیقه‌ای کالاها است، به این معنا که تغییر قیمت کالاها از فرمول خاصی پیروی نمی‌کند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در گام نخست وزارت صنعت، معدن و معدن باید میزان اثرگذاری افزایش قیمت آهن در بهای تمام شده تولید بخاری را مشخص کند و در دومین مرحله با تشدید نظارت، برخورد با گرانفروشان را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه در آشفته بازار فعلی، برخی واحدهای تولیدی در حال سوء استفاده هستند و محصولات خود را بیشتر از ارزش واقعی به فروش می‌رسانند، ادامه داد: با توجه به فرارسیدن فصول سرد سال، نهادهای نظارتی باید با جدیت از افزایش قیمت بی‌ضابطه و ناعادلانه بخاری و شوفاژ جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ب

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه