بازداشت متهم اصلی پرونده سرقت بزرگ انشعاب آب شهر گرگان/ با هیچ کس تعارف نداریم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از بازداشت متهم اصلی پرونده دست‌درازی به یکی از منابع اصلی تامین آب مردم گرگان خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گرگان، حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی امروز در گفت‌وگ وبا خبرنگاران استان گلستان گفت: این پرونده دو متهم دارد که امروز پس از احضار  به دادسرا و تفهیم اتهام، با دستور بازپرس پرونده، متهم اصلی تا زمان تکمیل تحقیقات بازداشت شد.

دادستان سیدحسینی افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد متهمان این پرونده که دو نفر هستند، از یکی از خطوط اصلی انتقال آب به گرگان  به صورت غیرقانونی انشعاب گرفتند.

وی ادامه داد: ماجرای این انشعاب غیرمجاز زمانی فاش شد که کارشناسان کنترل کیفی اداره آب و فاضلاب استان به مغایرت  ورودی و خروجی آب مخزن شرق گرگان پی بردند و بررسی‌ها پرده از این اقدام غیرقانونی برداشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان پیش از این در خبر دیگر از آغاز رسیدگی ویژه به پرونده دست‎درازی به یکی از منابع اصلی تامین آب مردم گرگان خبر داد  گفت: در برخورد با متخلفان این پرونده، با هیچ کس تعارف نداریم.

سیدحسینی گفت: رسیدگی به این پرونده به یکی از بازپرس‎های توانمند دادسرای گرگان سپرده شد و دیروز معاون حقوق عامه دادستان همراه با  بازپرس پرونده، از محل این مخزن و خط انتقالی که بخش قابل توجهی از آب آشامیدنی مردم شهر گرگان را تامین می‎کند، بازدید کردند.

وی افزود: بررسی‎های اولیه نشان می‎دهد متهمان این پرونده که دو نفر هستند، از یکی از خطوط اصلی انتقال آب به گرگان به صورت غیرقانونی انشعاب گرفتند و با بخشی از این آب کشاورزی خود را آبیاری می‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان ادامه داد: ماجرای این انشعاب غیرمجاز زمانی فاش شد که کارشناسان کنترل کیفی اداره آب و فاضلاب استان به مغایرت ورودی و خروجی آب مخزن شرق گرگان پی بردند و بررسی‎ها پرده از این اقدام غیرقانونی برداشت.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی هم به خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در خصوص این پرونده گفت: اگر مدیران استان از استاندار گرفته تا فرماندار گرگان، مدیرعامل آب و فاضلاب استان و دستگاه‌های نظارتی با بررسی دقیق ابعاد این پرونده و متهمان آن و عوامل دخیل در این موضوع و سوءاستفاده‌های صورت گرفته شرایط لازم برای برخورد قاطع را فراهم نکنند بنده به عنوان وکیل مدافع مردم و نماینده مردم آن را دنبال می‌کنم.

وی تاکید کرد: هرکس در هر جایگاه و منتسب به هر شخصیتی که هست حتی اگر از نزدیکان من نماینده باشد وقتی حقوق عامه مردم به خطر انداخت باید با شدیدترین وجه ممکن برخورد شود، مردم از تشنگی و در گرما تابستان به علت کمبود آب شرب عذاب کشیدند بعد یک نفر به خاطر زیاده‌خواهی خود اینگونه شرایط زندگی را برای مردم سخت کند.

سنگدوینی تصریح کرد: هرکس که می‌خواهند باشند مطمئن باشید بنده از طریق مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم از مراجع قانونی پیگیری خواهم کرد باید تمام مسوولان استان بر علیه این پرونده وارد صحنه شوند.

* مدیرعامل آبفا گلستان به هیچ‌وجه حق ندارد در بررسی پرونده سرقت آب شرب شهروندان کوتاه بیاید/ دستگاه متولی باید پاسخ دهد چطور ورودی و خروجی شبکه انتقال آب به درستی محاسبه نشد

وی: بنده از مدیرعامل آبفا می‌خواهم به هیچ وجه حق ندارد کوتاه بیاید وگرنه بر علیه ایشان شکایت می‌کنم.

نماینده گرگان در مجلس خاطرنشان کرد: مدیر دستگاه فعلی باید پاسخ بدهد براساس گفته‌ها چنانچه در این دو سه سالی از این شبکه انشعاب شهری سرقت می‌شده است چرا زودتر متوجه کسری آب نشده‌اند.

وی افزود: چطور ورودی و خروجی خطوط شبکه انتقال آب به درستی محاسبه نشده است وقتی تعداد مشترکان شهر گرگان، شهر جلین و تمام کسانی که از این انشعاب استفاده می‌کردند مشخص است چطور متوجه کسری آب نشده بودند چرا نظارت و برنامه‌ریزی لازم صورت نگرفته است.

سنگدوینی تاکید کرد: از دستگاه متولی خواستم باید ضمن پیگیری برای برخورد با سوءاستفاده صورت گرفته، نظارت‌های صورت نگرفته شده را اعلام کند وگرنه بنده به عنوان نماینده مردم در مقابل شما خواهم بود.

انتهای پیام/2307/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه