۳۹۴ کلاس به فضای آموزشی البرز اضافه شد

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۷ پروژه آموزشی با ۳۹۴ کلاس با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در البرز به بهره می‌رسد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرج، علیرضا کارگر، سرپرست اداره کل نوسازی مدارس البرز، در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در مشکین دشت در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در فردیس، با اشاره به پروژه‌های نوسازی مدارس در سال جاری اظهار کرد: دو مجتمع بزرگ رازی  و قلم  با ۸۸ کلاس و اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در شهریور ماه امسال  در البرز  افتتاح شد.

وی افزود: ۲۵ پروژه دیگر نیز با ۳۰۶ کلاس درس تا اواخر مهرماه سال جاری آماده و به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود که مجموع اعتبارات این پروژه‌ها به ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

این مقام مسؤول با اشاره به مشکل کمبود سرانه فضای آموزشی در استان البرز گفت: بحرانی ترین نقطه استان، فردیس است و اداره کل  نوسازی مدارس استان  نگاه ویژه ای به این شهرستان دارد که در حال حاضر ۱۴ پروژه فعال  در فردیس وجود دارد.

وی در خصوص مدرسه خیرساز ۶ کلاسه با عنوان هنرستان خورشید در ابراهیم آباد مشکین دشت، بیان کرد: این مدرسه با ۶ کلاس ۳ کارگاه، سرویس و سرایداری در زمینی به مساحت ۱۸۶۰ مترمربع و زیر بنای حدود ۷۰۰ مترمربع به همت خیر مدرسه ساز محمد دمیرچی احداث شد که امروز به بهره برداری رسید.

 کارگر اضافه کرد: این مدرسه با اعتبار دو میلیارد تومان در سال ۹۸ احداث شد؛ با توجه به اینکه امروز برای ساخت هر کلاس یک میلیارد تومان هزینه می‌شود، ارزش ریالی این پروژه ۶ میلیارد تومان است که ۳۰ درصد توسط خیر و مابقی از بخش اعتبارات دولتی توسط اداره کل نوسازی مدارس تامین شده است.

انتهای پیام/ج

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه