تعدادپایگاه‌های اورژانس آذربایجان غربی به ۱۰۹پایگاه افزایش می یابد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: با احداث ۸ پایگاه جدید تعداد پایگاه‌های اورژانس استان به ۱۰۹ پایگاه در سال جاری افزایش می‌یابد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ارومیه، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی باقر بهرامی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال چهار پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری در شهرستان‌های نقده، اشنویه، سردشت و میاندوآب احداث شده است، اظهار داشت: تا پایان سال چهار پایگاه اورژانس جدید در استان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۵ پایگاه اورژانس در سطح استان فعال است که از این تعداد ۵۹ پایگاه شهری و ۴۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی است، تصریح کرد: برای تجهیز پایگاه‌های اورژانس جدید نیازمند ناوگان جدید، نیروی انسانی و اعتبارات مورد نیاز هستیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی  از ۶۰ هزار و ۸۴۲ مورد مأموریت اورژانسی طی امسال در استان خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد دارد که از این میزان ۱۰ هزار و ۵۱۲ مأموریت تصادفی با ۱۹ درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته است.

وی ادامه داد: از کل مأموریت‌های اورژانسی استان ۵۰ هزار و ۳۳۰ مأموریت غیرتصادفی با رشد ۳۳ درصدی است و ۶ هزار و ۷۹۱ مورد مأموریت شهری تصادفی با ۲۳ درصد رشد است.

بهرامی تعداد مصدومان حوادث غیرتصادفی استان را ۷ هزار و ۳۳۴ نفر اعلام و اضافه کرد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۳۸۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی تعداد مأموریت‌های تصادفی جاده‌ای را ۳ هزار و ۷۲۱ مأموریت اعلام و خاطرنشان کرد: در این راستا ۴ هزار و ۷۲۴ تفر مصدوم شدند که از این تعداد ۴ هزار و ۶۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه