بسیج مظهر مردم‌سالاری اسلامی است/ اگر مردم وارد عرصه مقاومتی شوند اقتصاد مقاومتی معنا می‌گیرد

رئیس بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج مظهر مردم‌سالاری اسلامی است، گفت: بسیج لوکوموتیو قطار ایران و پیش برندگی در عرصه‌های گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گرگان، سردار غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در جمع بسیجیان استان در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان گرگان اظهار کرد: مردم باید در عرصه فرهنگ وارد شوند همچنین در عرصه‌های هنر، دفاع نظامی و اقتصاد مقاومتی ورود کنند اگر مردم وارد عرصه مقاومتی شوند، اقتصاد مقاومتی معنا می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سند راهبردی هویت‌بخشی به تشکیلات بسیج و میدان دادن به نیروی خلاق، مبتکر و نوآور بسیجی و انقلابی مدنظر ما است و باید باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم و در جایی که نیاز است مردم وارد شوند و نقش‌آفرینی کنند بسیج باید ورود کند.

رئیس بسیج مستضعفین با بیان اینکه ملت ایران مورد تحسین دنیا قرار گرفته است، تصریح کرد: بسیج در حال گسترش است و ما می‌بینیم که قدرت‌های بزرگ در حال زانو زدن در مقابل ایران هستند.

سلیمانی با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد، ابراز کرد: مساجد باید فعال باشند و مردم برای حل مسائل محلی خود به مساجد مراجعه کنند باید مسجدمحور شود و مردم زیر چتر مسجد بروند تمام خدمات باید در مسجد ارائه شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ۵۷ هزار پایگاه مقاومت در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: بسیج یک مجموعه بزرگ و تکامل یافته ما گام اول انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و از ۲۳ بهمن سال ۱۳۹۷ وارد گام دوم انقلاب شدیم و ملت ایران گام دوم انقلاب را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک تبیین و تعریف خاصی دارد، افزود: اگر به درستی به این تبیین توجه نشود ذهن ما شاید به سمت نظام‌های دیگر سوق پیدا کند و تصور کنیم نظام جمهوری اسلامی الگو گرفته از نظام‌های دیگر است مانند نظام سیاسی موجود در غرب.

سلیمانی ابراز کرد: امام راحل مردم‌سالاری اسلامی را طراحی کردند و بیش از ۹۸ درصد از ملت عزیز ایران به آن رای آری دادند که این طرح برگرفته از نظام ناب و کاملا تکامل یافته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ما همچنان در مرحله تحقق اسلامی قرار داریم و بیانیه گام دوم به ما این راه را نشان می‌دهد که با استفاده از تجارب گام اول و با تکیه بر ظرفیت‌های بسیار گسترده درون کشور می‌توان مرحله تحقق اسلامی را محقق کرد.

سلیمانی گفت: مقام معظم رهبری چهار مولفه اساسی برای پیمودن این مراحل بیان کردند از جمله محوریت و میدان‌داری توسط جوانان، امید به موفقیت، باور ما می‌توانیم، نترسیدن از دشمن‌ و تلاش‌هایی که دشمن برای مایوس کردن ملت ایران انجام می‌دهد که نباید بگذاریم روی جوانان ما اثر بگذارد.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پنج مرحله از انقلاب اسلامی را مدنظر قرار دادند مرحله پیروزی انقلاب اسلامی، مرحله تمدن نوین اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و مرحله تحقق انقلاب است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در گام اول انقلاب به دلیل مشکلاتی که دشمنان ایجاد کردند از جمله جنگ تحمیلی، توطئه‌‌ها، محاصره اقتصادی، تروریست و وحشی‌گری‌هایی که چند سال گذشته اتفاق افتاد فقط توانستیم دو مرحله را پشت سر بگذاریم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: به دلیل ایجاد بعضی از کم توجهی‌ها در داخل کشور موفق نشدیم مرحله سوم  «تحقق انقلاب اسلامی» که اصلی‌ترین مرحله و ثمره انقلاب اسلامی است را محقق کنیم.

انتهای پیام/83019/ر

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه