فعال شدن کد سوئیف در روسیه/ نقشه راه توسعه صادرات کشور به‌زودی ابلاغ می‌شود

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این که اولویت‌های صادراتی کشور در قالب یک نقشه راه تعیین شده است، گفت: نقشه راه توسعه صادرات کشور، نهایی شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت،  علیرضا پیمان پاک در نشست هیأت نمایندگان اتاق ایران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد گفت: ما به عنوان دولت پشتیبانی‌های لازم را به خصوص در حوزه زیرساخت‌ها برای اجرای کامل نقشه انجام خواهیم داد.

* مسیر جدید ترانزیت به ارمنستان را فعال کردیم

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل دریایی، ۶ خط کشتیرانی راه اندازی خواهیم کرد، گفت: مسیر جدید ترانزیت به ارمنستان را با کمک تجار کشورمان فعال نمودیم و در آستارا کارگروه و کمیته ویژه برای توسعه صادرات تشکیل دادیم.

* کد سوئیفت را در روسیه فعال کردیم

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه حل مسائل مالی توسعه صادرات را در دستور کار داریم، اضافه کرد: کد سوئیفت را در روسیه فعال کردیم و در ونزوئلا نیز این کد فعال خواهد شد.

پیمان پاک با بیان اینکه اصلاح ساختار سازمان توسعه تجارت را در دستور کار داریم، بیان کرد: آیین‌نامه انتخاب رایزن‌ها را اصلاح کرده و شبکه رایزن‌ها را با بخش خصوصی و کارمند‌های محلی فعال خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: ساختار صندوق توسعه تجارت را نیز اصلاح خواهیم کرد و قراردادهای پویا برای صندوق بسته خواهد شد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه از نظرات اتاق‌های بازرگانی، اتاق‌های مشترک و بخش خصوصی برای نقشه راه استفاده می‌کنیم، گفت: برنامه‌ها مبتنی بر نظارت تجار و اتاق بازرگانی است.

پیمان پاک با بیان اینکه نهایی شدن پیمان اوراسیا را به صورت جدی دنبال می‌کنیم، گفت: این موضوع باید در ۶ ماه کاری عملیاتی شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این که اولویت‌های صادراتی کشور در قالب یک نقشه راه تعیین شده است، گفت: نقشه راه توسعه صادرات کشور با در نظر گرفتن اولویت‌های کالایی، چالش‌ها، الزامات و کشورهای هدف نهایی شده که به زودی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه