پیش‌بینی رئیس کل بانک مرکزی از استمرار ثبات در بازار ارز/ رمز‌ارز ملی به صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه هیچگونه کمبود ارز در کشور نداریم، گفت: پیش بینی می‌کنیم آرامش در بازار ارز ادامه داشته باشد و تمام تلاش ما بر این خواهد بود که این آرامش حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، علی صالح آبادی پس از اتمام جلسه با کمیسیون اقتصادی مجلس، در جمع خبرنگاران در خصوص گزارش یکی از نهادهای دولتی درباره افزایش نامتعارف قیمت ارز تا 4 سال آینده، اظهارداشت: این گزارش در دولت قبل تهیه شده و نظرات یک کارشناس بوده و به هیچ وجه نظر دولت سیزدهم نیست.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم هیچ کدام از مفروضات و مبانی این گزارش را قبول ندارد، افزود: ما باوجود فشارهای تحریمی توانستیم آرامش را در بازار ایجاد کنیم و انشاالله تداوم خواهد داشت.

صالح آبادی ادامه داد: منابع ارزی حاصل از صادرات نفتی و غیر نفتی در سامانه نیما عرضه می‌شود و خوشبختانه اکنون هیچ‌گونه کمبود ارز در سامانه نداریم و حتی گاهی اوقات با مازاد عرضه ارز در سامانه‌ها مواجه هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: پیش بینی می‌کنیم آرامش در بازار ارز ادامه داشته باشد و تمام تلاش ما بر این خواهد بود که این آرامش حفظ کنیم.

وی همچنین در خصوص موضوع حذف ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی تصریح کرد: این موضوع در ستاد اقتصادی دولت در حال رسیدگی است و نتایج آن اعلام خواهد شد اما تا زمانی که تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به یک سری کالاهای خاص و اساسی مطرح است، ما اختصاص خواهیم داد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره رمز‌ارزها گفت: با توجه به اینکه در سطح دنیا موضوع رمرارز چه رمز‌ارز ملی و چه سایر رمز‌ارزها مطرح است قرار شد کارگروهی با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل و بررسی کارشناسی شود تا موضع کشور در این بابت به طور کلی شفاف شود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برخی کشورها به صورت آزمایشی استفاده از رمزارز ملی را آغاز کرده‌اند، گفت: در آینده رمزارز ملی به صورت آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد و در حال حاضر بانک مرکزی در حال بررسی آن است و امیدواریم ضوابط آن در شورای پول و اعتبار نهایی می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه