مهرباران یک خیر در البرز/ ساخت هر مدرسه، زینتی بر پیکر استان

هنرستان ۶ کلاسه خورشید به همت خیر مدرسه ساز و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس در منطقه ابراهیم آباد مشکین دشت به بهره برداری رسید و آخرین روزهای ماه مهر با مهرباران خیر مدرسه ساز ، همراه شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از فردیس، احداث مدرسه در هر جایی که باشد ارزشمند است؛ اما در البرز با توجه به کمبود فضای آموزشی و کلاس‌های ۴۰ نفره که در برخی مناطق حتی امکان باز شدن درب کلاس بدون جابجایی نیمکت، وجود ندارد؛ اضافه شدن یک مدرسه با چند کلاس، گوهری است که وجود البرز  را زینت می‌بخشد.

حالا به همت خیر مدرسه ساز محمد دمیرچی هنرستان ۶ کلاسه خورشید در ابراهیم آباد، یکی از مناطق محروم بخش مشکین دشت در شهرستان فردیس احداث و امروز طی مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز  و جمعی از مسؤولان استان و شهرستان و هنرجویان افتتاح شد. مدرسه ای با یک طبقه و طراحی ایرانی که در فضای بین کلاس‌ها هم باغچه و فضای سبزی تعبیه شده تا روح بخش جان هنرجوها باشد.

روی دیوار بالای ورودی ساختمان مدرسه نام هنرستان خورشید به صورت برجسته  حک شده و نام خیر مدرسه ساز زیر آن می درخشد.خانواده او هم در مراسم حضور دارند.  محمد دمیرچی به جایگاه سخنرانی دعوت شد  و با لبخندی شروع به صحبت کرد؛

چگونه مدرسه ساز شدم؟!

اتفاقی با یکی از خیرین مدرسه ساز آشنا شدم که بعد از زلزله ورزقان مرا برای ساخت مدرسه در آن منطقه دعوت کرد. به او گفتم که اگر قرار باشد مدرسه ای بسازم دوست دارم در منطقه خودم باشد و زمینه ساخت مدرسه در این منطقه فراهم شد. در زمان آغاز احداث مدرسه مادرم در قید حیات بود و حالا....

گریه امانش نمی‌دهد تا جمله‌اش را تمام کند. دانش آموزان حاضر در مراسم و میهمانان، ایستاده برایش کف می‌زنند و عطر خوش سلام و صلوات به روح پدر و مادرش هم فضا را منقلب می‌کند. شانه‌های خواهرهایش هم از گریه می‌لرزد و شاید قطرات اشک شوق و افتخار از این خیرخواهی و یاد مادر  باهم آمیخته می‌شود.

خیرین مدرسه ساز  البرز در کشور  خوش درخشیدند

مدرسه افتتاح می‌شود و با مدیر کل آموزش و پرورش استان و البرز گفتگو می‌کنیم؛

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ضمن تقدیر از خیر مدرسه ساز در خصوص پروژه، گفت: هنرستان فنی و حرفه ای  خورشید با همکاری خیر مدرسه ساز محمد دمیرچی و اداره کل نوسازی مدارس با اعتباری به ارزش ۶ میلیارد تومان در رمینی به مساحت ۱۸۶۰ متر مربع و زیربنای ۷۰۰ متر مربع، در ۶ باب کلاس و ۳ کارگاه، احداث شده که ظرفیت حضور ۱۰۰ هنرجو در سه رشته تحصیلی  مکانیک خودرو، حسابداری و کامپیوتر را دارد.

وی افزود: دو پروژه دیگر هم توسط این خیر مدرسه ساز در استان البرز در حال احداث است  که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 قاسمی  با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز به لحاظ تعهدات ریالی رتبه اول کشور را کسب کرده است، اظهار کرد: تعهدات مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که در پروژه های مختلف خیرساز در سطح استان در حال اجراست. برخی از  این پروژه ها تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل شده و برخی دیگر در حال انجام است و در طول سال تحصیلی تحویل داده  می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد از  مدارس خیرساز استان البرز به آموزش و پرورش تحویل داده شده و تعداد اندکی از پروژه‌ها باقیمانده که هنوز  آماده بهره‌برداری نشده است.‌

مدیر کل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه البرز از جمله  استان هایی است که تعداد پروژه های نیمه تمام اندکی دارد؛ یادآور شد: این امر  به دلیل توجه خاص خیرین مدرسه ساز  و اعتبارات خوبی است که از بخش دولتی به ساخت مدرسه اختصاص یافته است.

با محمد دمیرچی خیر مدرسه سازی که هنرستان خورشید اولین مدرسه ای است که در ساخت آن مشارکت داشته گفتگو  می‌کنیم؛

ساخت ۳ مدرسه در البرز

دمیرچی در مورد ساخت دو مدرسه دیگر در استان البرز گفت: به جز هنرستان خورشید در مشکین دشت،  دو مدرسه همجوار با نام های مطهری و همزه، هر کدام با ۱۲ کلاس به یاد پدر و مادر مرحومم در منطقه گوهردشت در حال ساخت دارم که  خودم سال‌ها پیش در این مدرسه‌ها درس خواندم.

میزان اعتبار پیش بینی شده برای این دو مدرسه  ۲۷ میلیاردتومان است که تا کنون ۱۱ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است. در صورتی که نتوانم بودجه کامل را تامین کنم از سایر خیرین و یا اداره کل نوسازی مدارس کمک‌ می‌گیرم.

خیلی‌ها دلشان می‌خواهد کارهای خیر انجام دهند اما یا پول ندارند و یا دارند و نمی‌توانند از آن دل بکنند؛ از او می‌پرسم چطور  از مالت میگذری و آن را صرف مدرسه سازی می‌کنی؟!

دمیرچی گفت: در دو مدرسه ای که در حال ساخت است؛ پول مال من نیست و من امانتدارم. مدرسه گوهردشت خواسته و وصیت مادر بوده و هرچه ماترک داشته آن را برای مدرسه سازی  وصیت کرده است. خودم و خواهرها هم تا جایی که امکان دارد، کمک می‌کنیم که مدرسه‌ها احداث شود.  

ساخت بیمارستان جامع درمان سرطان

یکی از حاضران خبر می‌دهد که دمیرچی جز مدرسه، یک بیمارستان هم در حال احداث دارد. با اکراه در موردش  صحبت می‌کند؛

بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی در مساحت ۴۱ هزار متر در منطقه مهرشهر کرج در حال احداث است که اجرای اسکلت آن به اتمام رسیده است. این بیمارستان مرکز جامع درمان سرطان خواهد بود.

با توجه به بیماری مادر، از نزدیک شاهد درد عظیم بیماران سرطانی بودم و با مشکلات درمانشان دست و پنجه نرم کردم. حالا که نمی‌توانیم درد این بیماران را  تسکین بدهیم، شاید با ایجاد این مرکز حداقل شرایط و دسترسی به درمان را برای  این بیماران فراهم کنیم.

و پایان

به این فکر می کنم، حتی  هنوز هم دل هایی به وسعت دریا در سینه هایی به فراخی کهکشان در وجود انسان های آسمانی وجود دارد که جز برای خدمت به همنوع نمی‌تپد.

انتهای پیام/ج

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه