سریال «مهیار عیار» در دوران صفویه ساخته می شود/ رمزگشایی از قصه یک عیار

تهیه کننده سینما و تلویزیون،‌ گفت: یکی از ویژگی های سریال «مهیار عیار» این است که ما توجه خاصی به بحث مستشرقین و جهانگردانی داریم که از اروپا به سمت ایران می آمدند و تحت تاثیر فرهنگ و تمدن ایران قرار می گرفتند.

«بهروز مفید» تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد،‌ درباره آخرین سریال خود گفت: فیلم نامه سریال «مهیار عیار» به طور کامل توسط محمدرضا نیکو نوشته شده است، اما باید شبکه درباره هزینه های تولید اعلام نظر کند و در صورتیکه برای این کار سرمایه گذاری کند به نظرم کار خوبی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که فضای تاریخی را در سریال هایش تجربه می کند، افزود: این قصه در دوران صفویه اتفاق می افتد و ماجرای جوانمرد و عیاری است که در این دوره زندگی می کند و در اثر یک اتفاقی توبه می کند و به سمت جوانمردی پیش می رود که هر بار داستانی برای رازگشایی یک حادثه در آن مقطع دارد.

وی با بیان ویژگی های این سریال نیز گفت: یکی از ویژگی های سریال «مهیار عیار» این است که ما توجه خاصی به بحث مستشرقین و جهانگردانی داریم که از اروپا به سمت ایران می آمدند و تحت تاثیر فرهنگ و تمدن ایران قرار می گرفتند.

این تهیه کننده درباره انتخاب کارگردان این سریال نیز بیان داشت: با چند کارگردان درباره این سریال صحبت کردیم اما به محض اینکه از سوی شبکه آمادگی تولید اعلام شود، درباره کارگردان تصمیم می گیریم.

مفید درباره تولید فیلم «بام بالا» که در جشنواره کودک امسال به نمایش درآمد نیز گفت: داستان این فیلم درباره عروسکی است که آرزوهای بچه ها را برآورده می کند.

 

وی درباره هدف از تولید این فیلم گفت: ما در فضای کودک خیلی رها هستیم. علیرغم اینکه قشر وسیعی از جامعه ما را بچه ها تشکیل می دهند، اما دست روی دست گذاشتیم تا اوقات فراغت شان را با فیلم های خارجی پر کنند و حمایت لازم از سینمای کودکان نمی شود و کارگردان های ما به سمت ساخت فیلم های بزرگسال می روند و در این چند سال جامعه توجهی که باید به این قشر می کرد و بازدهی اقتصادی خوبی هم نداشتند.

تهیه کننده فیلم «دزد و پری» نیز گفت: قهرمان های اصلی این فیلم ۴ کودک هستند که به همراه حمید لولایی، امیر غفارمنش و مونا غمخوار بازی می کنند. در مقطع کرونا حدود ۵۰۰ بچه جلوی دوربین بردیم و خانواده هایشان هم همراهی شان می کردند و دو ماه قبل از کلید خوردن، فضای آموزشی برای این بچه ها داشتیم. درست است شرایط سختی بود اما با رعایت کردن پروتکل های بهداشتی فیلم را به نتیجه رساندیم.

وی افزود: خیلی از کارهای کودک از موسیقی استفاده زیادی می کنند در صورتیکه این کار درستی نیست. ما در این فیلم به فراخور داستان از موسیقی استفاده کردیم. فیلم «بام بالا» در جشنواره فیلم کودک توانست چهار پروانه زرین بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم منتخب داوران کودک، زاون قوکاسیان به کارگردانی و دیپلم افتخار کسب وکار و ترغیب مخاطبان کودک به تهیه کننده را دریافت کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، فیلم نامه ‌این فیلم را امیر محمد عبدی به نگارش درآورده است و سید جمال سید حاتمی آن را کارگردانی کرده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه