راه اندازی اولین موکب درمانی بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت در کربلا

فرمانده بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی اولین موکب درمانی بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت در کربلا خبر داد.

دکتر سلیمان حیدری فرمانده بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وبدا گفت: برای اولین بار امسال، با دستور وزیر بهداشت یک موکب اختصاصی توسط وزارت بهداشت با عاملیت بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی مستقر می شود.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده و همکاری هلال احمر یک موکب درمانی در کربلا نزدیک حرم حضرت ابالفضل العباس (ع) در اختیار بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت قرار داده شد.

فرمانده بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت بیان داشت: با حضور همکاران پزشک و متخصص این موکب به زائران حسینی خدمات درمانی در سطح درمانگاه های تخصصی ارائه خواهد داد.

دکتر حیدری اضافه کرد: همکاران پزشک از ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه های تابعه در این موکب درمانی حضور می‌یابند که در طی حدود 16 روز به زائران اباعبدالله (ع) خدمات درمانی و تخصصی ارائه خواهند داد.

وی ادامه داد: امسال اولین سال استقرار این موکب درمانی است و شروعی خواهد بود برای استفاده از توان بهداشتی، درمانی و تخصصی همکاران در بسیج جامعه پزشکی به ویژه همکاران ستاد وزارت بهداشت، برای خدمت رسانی به زائران گرامی اربعین و امیدواریم همکاران با خدمت رسانی به زائران در این موکب از فیوضات اربعین بهره مند شوند‌.

فرمانده بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت تاریخ آغاز به کار این موکب را پنجم شهریور 1402 اعلام کرد و گفت: همکاران ما از امروز برای راه اندازی موکب عازم کشور عراق شده اند. این موکب حدود 56 نیرو اعم از متخصص، پزشک عمومی و پرستار در زمینه های قلب، زنان، کودکان، جراحی و سایر موارد مورد نیاز، خواهد داشت.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه