رهایی یافتن بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اعتیاد با کمک جمعیت احیای انسانی

عضو کنگره شصت گفت:جمعیت احیای انسانی کنگره شصت در حوزه درمان اعتیاد فعالیت می‌کند. این کنگره از سال ۷۶ آغاز به کار کرده و تاکنون موجب درمان قریب به ۱۰۰ هزار نفر از اعتیاد شده است.

به گزارش خبرنگار سلامت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مجتبی دهقان، فعال محیط زیست و عضو کنگره شصت در برنامه صبح بخیر ایران  از روش درمان اعتیاد درس کنگره شصت و تاثیر درختکاری در روند بهبود مراجعین سخن گفت.

دهقان گفت: جمعیت احیای انسانی کنگره شصت در حوزه درمان اعتیاد فعالیت می‌کند. این کنگره از سال ۷۶ آغاز به کار کرده و تاکنون موجب درمان قریب به ۱۰۰ هزار نفر از اعتیاد شده است.

وی افزود: در کنگره شصت نه بر روی ترک، بلکه بر روی درمان تمرکز می‌شود. این درمان در سه بعد جسم، روان و جهان‌بینی صورت می‌گیرد. در دنیا هنوز منشا اعتیاد به صورت دقیق مشخص نیست و تنها آثار مخرب آن به چشم دیده می‌شود. لذا در کنگره شصت ما تمرکز را بر احیای این آسیب‌ها و درمان شخص می‌گذاریم.

دهقان پیرامون موضوع درختکاری گفت: یکی از برنامه‌هایی که ما در کنگره شصت پیش گرفتیم این بود که بعد از رها شدن فرد از اعتیاد، از او می‌خواستیم که هر سال یک نهال را به عنوان نشانه‌ای از زندگی که به آن بازگشته است، بکارد. این موضوع با گذر زمان وسعت بیشتری پیدا کرد و همین شد که هر ساله در روز درختکاری کنگره شصت با همکاری منابع طبیعی، در سراسر کشور به کاشت نهال می‌پردازد.

وی گفت: روند کاشت نهال تا جایی پیش رفت که ما با راهنمایی کارشناسان منابع طبیعی، به صورت تخصصی‌تر کار آبیاری نهال‌ها را نیز شروع کردیم. این کار ابتدا در استان تهران و به دنبال آن در دیگر استان‌ها صورت گرفت. بعضا در این راه امکاناتی را با بودجه خود فراهم می‌کرد. این موضوع نیز به جایی برمی‌گردد که مهندس دژاکام، بنیانگذار کنگره، همواره بر این باورند که ما باید به عنوان بازوی کمکی در کنار دیگر سازمان‌ها به اندازه خود تاثیرگذار باشیم.

دهقان در مورد تاثیر کاشت نهال در روند درمان اعتیاد گفت: شخصی که خود را به کنگره شصت معرفی می‌کند، در وهله اول درمان با تمرکز بر جسم و به واسطه دارو انجام می‌شود. بعد از چند ماه این افراد می‌توانند در اردوهای درختکاری شرکت کنند. یعنی روند به این شکل نیست که ما برای رهاسازی افراد آنها را مجبور به انجام چنین کارهایی بکنیم.

وی ابراز کرد: بلکه در شرایطی که شخص بعد از طی کردن قدم‌های ابتدایی درمان، در حالت آماده‌ای قرار دارد، این فرصت را برای او فراهم می‌کنیم تا علاوه بر درمان، بتواند تاثیر مثبتی را ایجاد کند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه