آغاز به کار جشنواره «عصر رویش»/ دارالمؤمنین تهران به یاد شهید سلیمانی

در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، جشنواره فرهنگی هنری «عصر رویش» در حوزه‌های فیلم کوتاه، خوانندگی، پوستر و داستان مصور، عکس، نماهنگ و فتوکلیپ، موشن گرافی، تئاتر، داستان کوتاه و ستون ادبی، نقاشی و کاریکاتور، دلنوشته، شعر و ترانه، سرود و تواشیح آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار هنر آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، نشست رسانه‌ای جشنواره فرهنگی هنری «عصر رویش» به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، عصر امروز (چهارشنبه ۸ دی) در آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد برگزار شد.

محمدمهدی حسن‌زاده، مدیرعامل موسسه نویدآوران ۱۴ در ابتدای این نشست گفت: عنوان «عصر رویش» از میان ۲۰ عنوان پیشنهادی برای برگزاری جشنواره انتخاب شد. یک ماه مهلت ارسال آثار است، دو هفته داوری به طول می‌کشد و سرانجام در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزیدگان معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: این جشنواره به همت مؤسسه فرهنگی هنری نویدآوران ۱۴ (نهادهای فرهنگی هنری منطقه ۱۴ تهران) و بسیج هنرمندان سپاه تهران بزرگ برپا می‌شود و اهدافی همچون شناسایی هنرمندان انقلابی، تولید آثار فرهنگی هنری انقلابی و اضافه شدن این آثار به گنجینه هنر کشور و تقدیر از برگزیدگان و مساعدت به رشد آن‌ها را پیگیری می‌کند.
به گفته حسن‌زاده، جشنواره «عصر رویش» در رشته‌های مختلف برنامه‌ریزی شده و عموم مردم و هنرمندان می‌توانند در آن شرکت کنند. محور موضوعات این جشنواره را هم ادبیات مقاومت، اقتصاد مقاومتی و گام دوم انقلاب تشکیل می‌دهند.

 

 

* ۳۵ سرفصل ویژه برای «عصر رویش»

محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ هم در این نشست گفت: جشنواره عصر رویش با ظرفیت‌های مردمی پیش خواهد رفت و ان‌شاءالله بتوانیم راه شهید سلیمانی در خدمت به مردم را ادامه دهیم.

وی افزود: ستاد مردمی سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در منطقه ۱۴ «دارالمؤمنین تهران» شکل گرفته و ۳۵ سرفصل برنامه‌ای را شامل می‌شود؛ از موکبهای میدانی و فضاسازی معابر و مساجد گرفته تا برنامه‌های ورزشی و فرهنگی. ان‌شاء‌الله بتوانیم فضای مجازی را هم با ظرفیت‌های مردمی فعال کنیم و مسابقات پوستر و عکس و شعر و... برگزار کنیم. تا الان حدود ۴۳۰۰ اثر در جشنواره دریافت کرده‌ایم. برگزیدگان را با حضور خانواده شهدا، حجت‌الاسلام ابوترابی و سردار اشتری معرفی و تقدیر خواهیم کرد.

برگزاری مسابقه فوتبال چهارجانبه بین هنرمندان و پیشکسوتان و مردم محله، همایش پیاده‌روی خانواده، همایش بانوان انقلابی، خودرونویسی، مسابقات اسکیت و دوچرخه، اجرای طرح‌های سلامت محور، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و تجلیل از فرزندان آنها، آزادی ۴ زندانی جرایم غیرعمد به نیت حاج قاسم سلیمانی، تجمع عزاداران فاطمی، کاشت نهال به یاد شهدا و مدافعان حرم، ایجاد نقاشی دیواری با موضوع شهید مدافع حرم، دیوارنگاره دانش‌آموزان برای شهید سلیمانی و... از دیگر برنامه‌هایی است که شهردار منطقه ۱۴ تهران به آن اشاره کرد.

 

 

* دریافت آثار در ۱۱ عنوان

شهرام صمدی‌نیا مسئول بسیج هنرمندان تهران در ادامه این نشست گفت: سازمان بسیج هنرمندان در طول سال جشنواره‌ای متعددی را برگزار می‌کند و انجمن‌های تخصصی را تحت پوشش دارد.

وی گفت: با تمام ظرفیت در خدمت جشنواره «عصر رویش» هستیم و امیدواریم بتوانیم مباحث روز و توقعات مورد انتظار را برآورده کنیم.

علیرضا امیدی دبیر جشنواره فرهنگی عصر رویش هم گفت: حدود دو ماه است که بسترسازی و ظرفیت‌سازی این جشنواره را انجام داده‌ایم و در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره، مردمی است، چون در منظومه فکری حاج قاسم سلیمانی مردم جایگاه مهمی داشتند. از ۸ دی تا ۸ بهمن مهلت شرکت در جشنواره است و اگر استقبال مردمی زیاد باشد، این زمان قابل تمدید است.
۱۱ عنوان جشنواره عبارتند از: فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای، خوانندگی، پوستر و داستان مصور، عکس، نماهنگ و فتوکلیپ، موشن گرافی، تئاتر، داستان کوتاه و ستون ادبی، نقاشی و کاریکاتور، دلنوشته، شعر و ترانه، سرود و تواشیح. 

امیدی خاطرنشان کرد: راه‌های ارتباطی با جشنواره پیام‌رسان‌های ایتا، تلگرام و اینستاگرام با asrerouyesh مراجعه کنند.

 

در پایان این مراسم، پوستر جشنواره عصر رویش با حضور حاضران رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه