پایش وضعیت محیط زیستی دپوی پسماند در شهرستان قرچک

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از پایش سکوی میانی پسماند شهرستان توسط کارشناسان این اداره به همراه نمایندگان فرمانداری و شهرداری قرچک خبر داد.

به گزارش گروه جامعه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، رضا شایسته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک گفت: شهرستان قرچک دارای یک سکوی میانی و بارانداز موقت پسماند است که تمامی پسماندهای عادی پس از جمع‌آوری از سطح شهرستان، به صورت روزانه و موقت در این محل دپو و مجدداً به سمت مرکز دفن چرمشهر بارگیری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده ۲۳ قانون مدیریت پسماند، نظارت بر حسن اجرای این قانون برعهده سازمان حفاظت محیط زیست است، افزود: به منظور بررسی و نظارت بر عملکرد مدیران اجرایی مرتبط در این بخش، این مرکز مورد پایش و بررسی محیط زیستی قرارگرفت.

شایسته با بیان اینکه این بازدیدها به صورت مستمر و دوره‌ای صورت می‌گیرد، اظهار داشت: تمامی شروط زیست محیطی استقرار و فعالیت این مرکز از جمله لزوم تجهیز به سیستم تصفیه شیرآبه، به مدیران اجرایی اعلام شده است و در جلسات کارگروه مدیریت پسماند نیز تمامی نکات لازم ارائه می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک در پایان با اشاره به اینکه تجمع شیرآبه حاصل از تخلیه پسماند در سپتیک بتنی موجود در این واحد و عدم مدیریت اصولی آن باعث بروز مشکلات محیط زیستی شده است، تصریح کرد: شهرداری می‌بایست در اسرع وقت نسبت به احداث سیستم تصفیه شیرآبه زباله اقدام کند و با جدیت این موضوع را در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان نیز پیگیری خواهیم کرد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه