تنها در مکتب اسلام افراد شاخصی همچون سردار سلیمانی و حججی تربیت می‌شوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان گفت: مکاتب زیادی در کنار دین اسلام در دنیا وجود دارد که با وجود تلاش‌ها، ریاضت و سختی‌های زیادی که دانشمندان و فلاسفه آنها متحمل می‌شوند اما در هیچ یک از آنها افراد شاخصی مانند شهید حججی و سردار سلیمانی تربیت نشدند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گرگان، حجت‌الاسلام سید جواد محمدزاده به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مسجد النبی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: زمینه و مقدمه تشکیل تمدن نوین اسلامی نهادینه کردن و گسترش نظام تربیتی امت با ولایت است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه علم و دانش برخی از کشورها بسیار پیشرفته و پیشرو است اما نتوانستند افرادی را تربیت کنند که از جان و مال خود گذشته و با اخلاص به مردم خدمت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان خاطرنشان کرد: در آیات قرآن هرجا که از ایمان سخن به میان آمده در کنارش عمل صالح نیز یادآوری شده تا جایی که در مکتب تحول‌ساز اسلام‌ ما منتظر امامی هستیم که ملقب به اباالصالح است.

وی ادامه داد: این لقب به معنای داشتن فرزند صالح نیست بلکه به حدی این امام غایب در ایمان و عمل به دین صالح بودند‌ که به پدر عمل‌های صالح معروف شدند.

محمدزاده گفت: در مکتب اسلام شهدایی مانند سردار سلیمانی رشد و تربیت می‌شوند که ایمان را فقط به راز و نیاز با خدا و انجام فرائض دینی نمی‌دانند بلکه خدمت به خلق، اخلاص در کار، جانفشانی در راه رضای خدا  و پیروی بی‌چون و چرا از ولایت و رهبری از شاخص‌های صالح بودن آنها است.

وی بیان کرد: عمل صالح رابطه امت با امامت و ولایت بوده و اینکه مردم به این درجه از تفکر برسند که باید در هر زمان در کنار ولی و رهبر خود قرار گرفته و گوش به فرمان او باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان ابراز کرد: بهترین مسیر در راستای تشکیل تمدن نوین اسلامی، راه‌اندازی نظام تربیتی امت با ولایت و گسترش آن است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) برای آوردن و نهادینه کردن نظام تربیتی امت با ولایت مشقت‌ها و سختی‌های زیادی متحمل شد تا نسل آینده مسلمانان از این مسیر به سعادت برسند.

انتهای پیام/۲۳۰۷

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه