تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی، هنری ایران و نیکاراگوئه امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی، هنری ایران و نیکاراگوئه به امضای رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس سازمان فرهنگ نیکاراگوئه رسید.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگـی، هنری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه به امضای حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و لوئیس انریکه مورالس آلونسو، رئیس سازمان فرهنگ نیکاراگوئه رسید.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در سخنانی در مراسم امضای این سند همکاری، گفت: ظرفیت‌های بسیاری در این سند همکاری وجود دارد که می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای همکاری‌های فرهنگی و هنری بین دو ملت فراهم سازد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به علاقه‌مندی سفیر نیکاراگوئه به فرهنگ شرقی و آداب و رسوم ایرانی، بیان کرد: ما نسبت به ظرفیت‌های بزرگ این کشور در آمریکای مرکزی واقف هستیم و امیدواریم این تفاهمنامه زمینه تعاملات را بیش از پیش گسترش دهد.

وی شناخت هرچه بیشتر دو ملت از یکدیگر، توسعه همکاری‌های رسانه‌ای، سینمایی، نشر و ترجمه و برگزاری هفته‌های فرهنگی را ضروری دانست و افزود: شناخت متقابل ایران و نیکاراگوئه از یکدیگر راهبر اصلی تقویت و افزایش تعاملات فرهنگی و اجتماعی دو کشور خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور همچنین، بستر فضای مجازی را فرصتی خوبی برای گفت‌وگوی بین نخبگان دو کشور خواند و گفت: لازم است برای تقویت ارتباطات دو ملت فعالیت نخبگان ایران و نیکاراگوئه در قالب وبینار و هم اندیشی‌های مجازی تقویت شود.

وی با تأکید بر لزوم توسعه روابط همه جانبه بین دو کشور خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب مردمی تلاش می‌کنند تا چهره ملت‌ها و دولت‌های انقلابی را بد جلوه دهند. بنابراین بهترین راه برای مبارزه با تلاش‌های مردم هراسانه، ارتباط مستقیم است و این فضا باید فراهم شود تا خودمان را معرفی کنیم و شناخت بین ملت‌ها ایجاد شود.

هفته‌های فرهنگی موجب افزایش تعاملات و تبادلات بین ملت‌ها می‌شود

لوئیس انریکه مورالس آلونسو، رئیس سازمان فرهنگ نیکاراگوئه نیز در سخنانی، با ابراز خرسندی از امضای این تفاهمنامه بین دو کشور گفت: امضای این تفاهم‌نامه در حوزه گردشگری و سینما زمینه لازم برای آشنایی برای دو کشور را ایجاد می‌کند.

وی به زمینه‌های تبادل اطلاعات و تجارب در حوزه‌های فرهنگی و هنری و همکاری هنرمندان در این تفاهم‌نامه اشاره و تصریح کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند منابع خوبی را برای دو ملت فراهم کند تا آشنایی بیشتری داشته باشیم.

لوئیس انریکه مورالس آلونسو برگزاری هفته‌های فرهنگی بین ایران و نیکاراگوئه را فرصت مغتنم برای آشنایی بیش از پیش دو ملت توصیف کرد.

ایساک لنین براوو، سفیر نیکاراگوئه در تهران ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی، هنری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه موجب می‌شود داشته‌های فرهنگی این دو نهاد علمی و فرهنگی برای آیندگان حفظ شود. فرهنگ و ارتباطات ابزاری برای گسترش تبادلات بین دو کشور خواهد بود. امیدواریم در آینده شاهد گسترش همکاری‌های بین دو ملت باشیم.

در این مراسم که به دو صورت مجازی و حضوری برگزار شد، سفیر نیکاراگوئه در تهران نیز حضور یافت. در این سند که به مدت پنج سال اعتبار خواهد داشت، زمینه‌های تبادل اطلاعات و تجارب در حوزه‌های فرهنگی و هنری، همکاری بین هنرمندان، مؤسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری، برگزاری هفته‌های فرهنگی، فیلم، تئاتر و همچنین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه حفظ و مرمت آثار تاریخی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه