فارس‌من| شورای فرهنگ عمومی مطالبه 52000 نفری مخاطبان فارس را این هفته بررسی می‌کند

کارگروه نامگذاری شورای فرهنگ عمومی کشور بناست در هفته جاری جلسه‌ای به منظور بررسی مطالبه مردم با عنوان «روز شهادت سردار سلیمانی به نام «قهرمان ملی» ثبت شود» که بیش از ۵۲ هزار حامی در سامانه داشته، تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ عمومی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مخاطبان این رسانه در سامانه «» اقدام به ثبت درخواستی با عنوان «روز شهادت سردار سلیمانی به نام «قهرمان ملی» ثبت شود» داشته‌اند که تاکنون ۵۲ هزار و ۱۸۷ نفر حامی داشته است.

این مطالبه مردمی از سوی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در مراحل مختلفی پیگیری و دنبال شد تا جایی که در آخرین نتیجه شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد، در هفته جاری بناست کارگروه نامگذاری این شورا تشکیل دهد که یکی از دستورکارهای آن بررسی نامگذاری روز ۱۳ دی و در مجموع نامگذاری روزی با نام «قهرمان ملی» است. آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد برای به نتیجه رسیدن این مطالبه عمومی، پیگیری‌های زیر را دنبال کرد.

شورای فرهنگ عمومی: این روز به نام  «روز جهانی مقاومت» نامگذاری شده است

خبرنگار کارآفرینان اقتصاد، این موضوع را در ابتدا با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی که مقام رسمی ثبت وقایع در تقویم است، مطرح کرد و این دبیرخانه در پاسخ عنوان داشت: روز شهادت حاج قاسم سلیمانی در همان سال از سوی این شورا به نام «روز جهانی مقاومت» نامگذاری شد که به تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی هم رسید. این عنوان خیلی فراتر و گیراتر از عنوان مطرح شده است و در تقویم‌های رسمی کشور نیز ثبت شده است. این پیگیری را می‌توانید اینجا بخوانید.

بعد از این پیگیری اولیه از شورای فرهنگ عمومی، حمایت مردمی از این مطالبه روز به روز افزایش یافت و امروز به حدود ۵۳ هزار نفر رسیده است. شورای فرهنگ عمومی در پی این مطالبه مردمی اعلام کرد این درخواست به صورت رسمی به این شورا اعلام شود تا در جلسات آتی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نامه رسمی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به شورا و پیشنهاد دو روز دیگر

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، بعد از این مطالبه رسماً طی نامه‌ای با امضای پیام تیرانداز مدیرعامل این خبرگزاری به محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی، درخواست رسمی خود را به نیابت از امضاءکنندگان این پویش برای بررسی ارائه کرد و حتی دو روز تشییع حاج قاسم در تهران (۱۶ دی) یا روز تولد ایشان (۲۰ اسفند) را نیز برای نامگذاری با این عنوان جدای از روز ۱۳ دی‌ماه پیشنهاد داد.

منع قانونی برای نامگذاری یک روز با ۲ عنوان نیست

حمید منصوبی، سردبیر سوژه نامگذاری روز ۱۳ دی با عنوان «روز ملی قهرمان ملی» در گفت‌وگو با آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد اظهار داشت: نامگذاری روز ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی با عنوان «روز قهرمان ملی» یک مطالبه مردمی فراگیر است که تنها در سامانه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد بیش از ۵۰ هزار امضا دارد. ما انتظار داریم این روز همچون روز ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری که بستری برای تقدیر از معلمان شد، بستری برای تقدیر و تجلیل از قهرمانان عرصه‌های مختلف کشور و معرفی آنان به جامعه شود.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور در پاسخ اولیه به این مطالبه اعلام کرد که این روز دو سال پیش با نام روز جهانی مقاومت نامگذاری شده است که بسیار هم عنوان خوبی است و بیانگر بعد بین‌المللی حاج قاسم است، اما جدای از این بعد حاج قاسم در بعد ملی هم منشأ اثر بوده است و مقام معظم رهبری دو مرتبه ایشان را با عنوان قهرمان ملی توصیف کرده‌اند. باتوجه به اینکه منع قانونی برای این نامگذاری وجود ندارد، خواستاریم شورای فرهنگ عمومی نامگذاری این روز را با عنوان «قهرمان ملی» دوباره بررسی کند.

از نامگذاری روزی به نام «قهرمان ملی» حمایت می‌کنم

فرزاد جهان‌بین، عضو شورای فرهنگ عمومی کشور در گفت‌وگو با آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد با بیان اینکه روز ۱۳ دی‌ماه با عنوان روز جهانی مقاومت نامگذاری شده است و شخصاً مخالف تغییر آن هستم، گفت: روز جهانی مقاومت، مفهوم بسیار بلندی است که نباید آن را تغییر داد، اما دو مناسبت ۱۶ دی‌ماه که سالروز تشییع پیکر حاج قاسم در تهران و ۲۰ اسفند سالروز تولد ایشان می‌تواند به این نام مزین شود. ۱۶ دی‌ماه از جهت برگزاری پرشور مراسم تشییع با حضور اقشار مختلف و حماسه‌ای که خلق شد، از جهاتی بهتر هم هست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی در دوره جدید تغییرات خوبی داشته و دبیرخانه هم فعال شده است که امیدواریم با پشتوانه کار ارزشمند آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد و حمایت حدود ۵۰ هزار نفری، این درخواست در شورا مطرح شود. من به عنوان عضو، حتما از این پویش پرامضاء حمایت می‌کنم و تصور می‌کنم دیگر اعضاء هم حمایت کنند تا ان‌شاءالله این روز به نام «روز قهرمان ملی» نامگذاری شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه