وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: صبح تلخی بود

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی یسرائیل کاتز با «تلخ» توصیف کردن کشته شدن 24 نظامی اسرائیلی دیگر در نبرد زمینی تصریح کرد که کابینه نتانیاهو راهی جز ادامه این جنگ ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی یسرائیل کاتز در واکنش به کشته شدن ۲۴ نظامی اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته در نبردهای خان‌یونس واقع در جنوب غزه، تصریح کرد: صبح تلخی بود و غم و اندوه سنگین و غیرقابل تحملی برما حکمفرماست.

با وجود افزایش شمار تلفات نظامی رژیم صهیونیستی، اعتراضات و خشم خانواده‌های اسرای اسرائیلی نزد مقاومت به دلیل ناکارآمدی کابینه نتانیاهو در جنگ غزه و درخواست برکناری نتانیاهو بویژه از سوی بسیاری از مقامات سیاسی این رژیم، این وزیر اسرائیلی بر تداوم جنگ غزه با هدف ادعایی نابودی حماس تاکید کرد و گفت: «ماموریت مشخص است، نابودی حماس، بازگرداندن گروگان‌ها. ما ادامه می‌دهیم و گزینه دیگری نداریم».

 اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم اسرائیل نیز صبح امروز در پی تایید خبر کشته شدن ۲۴ نظامی اسرائیلی دیگر در نبرد زمینی غزه گفت: «امروز برای ما صبحی سخت، دردناک و غیرقابل تحمل است»، 

وزیر جنگ تل‌آویو یوآو گالانت نیز در پیامی نوشت که «امروز صبح سخت و دردناکی است؛ اما این جنگ آیندهٔ اسرائیل برای چند دههٔ آینده را تعیین می‌کند، تلفات لازمهٔ دستیابی به اهداف است».

نبردهای سنگین در خان‌یونس از دو هفته گذشته بین نظامیان اسرائیلی و نیروهای مقاومت آغاز شده و منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم اسرائیل صبح امروز با حملاتی سنگین به مرکز و شرق شهر خانیونس، علاوه بر هدف قراردادن منازل مسکونی، مجدداً اطراف بیمارستان ناصر را بمباران کردند.

در حالی که ۱۰۹ روز از جنگ ویرانگر غزه که به شهادت حدود ۲۵ هزار نفر و مجروحیت بیش از ۶۲ هزار نفر منجر شده، می‌گذرد، نتانیاهو نتوانسته هیچ یک از اهداف ادعایی خود که مهمترین آنها نابودی حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بود دست یابد و برعکس هر روز رسانه‌های عبری از توانمندی حماس در این جنگ و برنامه‌ریزی خوب و طولانی‌مدت آن گزارش می‌دهند. روزنامه آمریکایی وال‌‌استریت ژورنال نیز دو روز پیش نوشت که برآوردهای دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد؛ «جنبش حماس هنوز ذخایر تسلیحاتی کافی برای حمله به اسرائیل برای چند ماه دیگر را در اختیار دارد» و با وجود حملات هوایی و زمینی به غزه، هدف نابود کردن جنبش حماس محقق نشده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه