روزنامه نگار تراز انقلاب با 8 معیار اصلی انتخاب می‌شود

نشست خبری رویداد «جایزه قلم مقدس»، نماد روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی، امروز شنبه 14 بهمن ماه با حضور علی اکبر اشعری دبیر این رویداد در معاونت امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رسانه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، نشست خبری رویداد «جایزه قلم مقدس»، نماد روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی به همت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه 14 بهمن ماه با حضور علی اکبر اشعری در معاونت امور رسانه‌ای وزارت ارشاد برگزار شد.

تلاشی برای معرفی الگوهای حرفه‌ای به جامعه مطبوعاتی

علی‌اکبر اشعری دبیر رویداد «جایزه قلم مقدس»، در ابتدای نشست خبری این رویداد ضمن اشاره به آغاز یک مسیر جدید در حوزه رسانه بیان کرد: خوشحالیم که حالا یک کار جدید در حوزه رسانه شکل گرفته است. پس از شکل گیری انقلاب اسلامی در تلاش بودیم که در عرصه‌های مختلف ترازهایی را تعیین کنیم و هم اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش دارد با تعیین شاخص‌هایی، سعی کند کسانی را که در مسیر این شاخص‌ها عمل می‌کنند را به جامعه معرفی و از آن‌ها تقدیر کند تا این افراد به عنوان الگوهای حرفه‌ای به جامعه مطبوعاتی معرفی شوند. 

دبیر رویداد «جایزه قلم مقدس» در رابطه با انتخاب شاخص‌های انتخاب روزنامه‌نگار تراز نیز گفت: طبیعتاً این انتخاب‌ها به این معنی نیست که این افراد در قله هستند اما بیانگر این است که در مسیر درست حرکت می‌کنند. این مباحث چون دیر شروع شد قرار گذاشتیم در دو مرحله کار را جلو ببریم. در هیئتی متشکل از دوستانی که سابقه کار مطبوعاتی داشتند، به چارچوبی رسیدیم و آن را مبنای انتخاب افراد قرار دادیم.

 از خبرنگار شهید حادثه کرمان تا خبرنگار حاضر در غزه 

اشعری ادامه داد: برای انتخاب دو مرحله‌ای عمل کردیم‌. در مرحله اول از چهره‌های شاخص حوزه رسانه کمک گرفتیم که آنها نیز افرادی را معرفی کنند. از این میان این افراد ۵ نفر به عنوان نفرات برگزیده هستند. از 3 نفر هم در این میان تقدیر می‌شود. از یک خبرنگار شهید حادثه کرمان و همچنین خبرنگاری که در غزه است و از همان روزهای نخست به مخابره اخبار می‌پردازد نیز تقدیر خواهد شد.

وی در مورد داوران این رویداد گفت: اکبر نصراللهی، حسن بشیر، محمدحسن زورق، ایرج سبقتی، علیرضا ملکیان و محمدمهدی محققی اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد هستند که وظیفه داوری و انتخاب برگزیدگان را نیز برعهده داشتند. 

برای انتخاب برگزیدگان ۸ شاخص مد نظر است

دبیر رویداد «جایزه قلم مقدس» در مورد معیار اصلی برای انتخاب نفرات برگزیده نیز گفت: برای انتخاب نفرات برگزیده ۸ شاخص مد نظر است. اول خوشنامی در جامعه رسانه‌ای کشور؛ یعنی افراد در هر صنف و گروهی که باشند از هر زشتی و فسادی دور هستند. دوم تلاش برای وحدت ملی. سوم ترویج و تعمیق انقلاب. چهارم مقابله با جنگ نرم و تلاش برای تربیت مخاطب حرفه‌ای. پنجم تشخیص اولویت‌ها در اطلاع رسانی و تحلیل سریع و درست در حوادث و اتفاقات روز. ششم ایجاد و تقویت امید. هفتم افشا و روشنگری پلشتی‌هایی که دشمنان برعلیه جمهوری اسلامی ایران دارند. هشتمین شاخص نیز انتشار مشکلات واقعی مردم در کنار ارائه راه حل از طریق گفتگو با صاحب‌نظران است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه