نوجوانان در جشنواره «ایران آینده ۳» ایرانی پیشرفته می‌سازند

جشنواره «ایران آینده ۳» تجربه‌ای فرهنگی و آموزشیِ متمایز برای نوجوانان است که با محوریت کتاب و کتابخوانی و با فضایی همراه نشاط و امید برای پرورش استعدادهای فردی و گروهی نوجوانان و ساخت ایرانی پیشرفته و قدرتمند طراحی شده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، جشنواره «ایران آینده ۳» تجربه‌ای فرهنگی و آموزشیِ متمایز برای نوجوانان است که با محوریت کتاب و کتابخوانی و به منظور ایجاد فضایی همراه با نشاط و امید، طراحی شده است.

این جشنواره با ترکیب سرگرمی و یادگیری، ضمن ارائه فرصت‌هایی برای استعدادیابی، محیطی را برای نوجوانان فراهم می‌کند که در آن بتوانند مهارت‌ها و علایق خود را کشف و در مسیر رشد آن حرکت کنند.

تقویت روحیه امید و خودباوری، بروز خلاقیت و شکوفایی استعدادهای نوجوانان، ترویج فرهنگ و دانش نوجوانان، پرورش استعدادهای فردی و گروهی نوجوانان و ساخت ایرانی پیشرفته و قدرتمند از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

در این جشنواره، مجموعه‌ای از بازی‌ها و سرگرمی‌های چالشی، گروهی، مهارتی، شناختی، فکری، علمی، حرکتی، گفت‌وگومحور و استعدادیابی ویژه نوجوانان در ۲ نوبت صبح و عصر با بخش‌هایی نظیر بازی‌های فناورانه، بازی‌های شناختی، لیزرتگ، گپ و گفت نوجوانی، بازی‌های رومیزی، بازی‌های گروهی، چالش آشپزی، بازی‌های دیجیتال، بازی‌های هوش مصنوعی، بازی‌های حرکتی، کتاب‌بازی شامل تبادل کتاب‌های خوانده شده، باغ علم کودک و نوجوان، بیان تجربه و ارائه ایده‌ها (تد تاک)، نمایش فیلم و برنامه‌های زنده تلویزیونی برگزار می‌شود.

این رویداد در نوبت صبح میزبان مدارس و دانش‌آموزان مقطع دوره اول و دوم متوسطه در قالب اردوهای گروهی و در نوبت عصر میزبان خانواده‌ها و عموم شهروندان است.

در مسیر جشنواره، نوجوانان شرکت‌کننده با انجام بازی‌های مختلف و کسب امتیاز، ضمن رقابت با یکدیگر در پایان روز و به قید قرعه به آن‌ها جایزه داده می‌شود.

جشنواره «ایران آینده ۳» از ۱۱ تا ۲۱ بهمن‌ماه در باغ کتاب تهران به نشانی بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه