اعلام دستورالعمل‌های جدید هوش‌مصنوعی آمریکا

دولت بایدن تعدادی به‌روزرسانی کلیدی برای دستور اجرایی هوش مصنوعی خود اعلام کرده که شامل قوانین پیشنهادی برای آموزش مدل‌های قدرتمند هوش مصنوعی است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از یاهوفایننس، فرمان اجرایی که بایدن آن را در اکتبر امضا کرد، از دولت فدرال می‌خواهد دستورالعمل‌های استفاده از هوش مصنوعی را در سراسر دولت تدوین کند، از طرفی اطمینان حاصل کند که آمریکا در توسعه این فناوری از کشورهای رقیب پیشی می‌گیرد و تدابیر حفاظتی برای محافظت در برابر سوء استفاده‌های احتمالی هوش مصنوعی از جمله تقلب، تعصب و تبعیض را ایجاد کند.

بن بوکانان، مشاور ویژه هوش مصنوعی کاخ سفید گفت: « بر اساس این دستور اجرایی اقدامات مختلفی چون نوآوری، وضع مقررات و حقوق شهروندی در بازه زمانی 90 روزه توسط دولت انجام شده است.»

بر اساس بیانیه کاخ سفید دولت تحت «قانون تولید دفاعی» (DPA) توسعه دهندگان قدرتمندترین سیستم های هوش مصنوعی را مجبور کرده، قبل از انتشار این سیستم ها، نتایج تست ایمنی را به وزارت بازرگانی آمریکا گزارش دهند. شرکت ها همچنین باید به دولت بگویند که چه زمانی مشتریان خارجی از پلتفرم هایشان برای آموزش مدل های هوش مصنوعی قدرتمند استفاده می کنند. ایده این است که دولت از انواع مدل‌های در حال توسعه و ایمنی آنها آگاه شود.

دولت این کشورهمچنین افزایش استفاده از هوش مصنوعی را در سازمان های دولتی آغاز و ابتکار EducateAI را برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در کلاس های درس معرفی کرده است.

این فرمان اجرایی بلندپروازانه ترین تلاش دولت بایدن برای رسیدگی به رشد سریع هوش مصنوعی است. اما منتقدان گفته‌اند که این موضوع به مسائل کلیدی مانند نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود مشارکت شهروندان نمی‌پردازد.

برخی دیگر می گویند که یک فرمان اجرایی هوش مصنوعی یا حتی قانون کنگره برای مقابله با نگرانی های مربوط به سوء استفاده از هوش مصنوعی کافی نخواهد بود و در عوض ایجاد یک آژانس دولتی جدید که به توسعه و تنظیم این فناوری اختصاص دارد را توصیه می کنند.

درخواست‌ها برای مقررات در زمینه هوش مصنوعی در چند ماه گذشته افزایش یافته است. اعضای کنگره خواستار نوعی قانون برای کنترل هوش مصنوعی شده‌اند، اما چیزی از نتیجه این بحث‌ها به دست نیامده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه