تایوان از ترس چین به اخلالگر‌های ضد پهپاد مجهز می‌شود

تایوان برای مقابله با حملات محتمل پهپادهای چین به تاسیسات خود به اخلالگر‌های ضد پهپاد مجهز می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، منابع خبری روز شنبه گزارش کردند تایوان از ترس حملات پهپادی چین در حال برنامه ریزی برای خرید اخلالگرهای ضد پهپاد برای محافظت از تاسیسات خود است.

به نوشته روزنامه «تلگراف» وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که این سلاح‌ها یک سامانه شناسایی، رادار و ساختار دفاعی دو لایه را برای جلوگیری از حمله به زیرساخت‌های حیاتی را  تشکیل می‌دهند.

به گفته مقام‌های تایوانی، نظارت دقیق بر جنگ روسیه با اوکراین و استفاده گسترده از پهپادها در درگیری، پشت این اقدام برای تقویت دفاع از مراکز حساس بود.

تایوان که پایگاه‌های نظامی حساسی دارند در هفته‌های شاهد موجی از نفوذ پهپادهای چینی بوده‌اند. تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند.

تنش تایوان با چین کماکان ادامه دارد و روزانه جنگنده‌ها و ناوهای چین اطراف این جزیره جولان می‌دهند.

این جزیره پرجمعیت ۲۳.۵ میلیون نفری که بر عرضه جهانی نیمه هادی‌ها تسلط دارد، یکی از ناامن‌ترین اقتصادهای جهان از نظر انرژی است که حدود ۹۷ درصد از انرژی خود را به واردات دریایی متکی است.

وابستگی بیش از حد به واردات این نگرانی را ایجاد کرده  که چین بتواند منابع انرژی تایوان را از بین ببرد  و اقتصاد و زیرساخت های آن را فلج کند.

تامین ذخایر انرژی تایوان یکی از چالش‌های اصلی پیش روی «لای چینگته» رئیس‌ جمهور جدید این جزیره پس از مراسم تحلیف وی در ماه مه خواهد بود.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که هدف از رزمایش‌های  چین شکستن روحیه تایوان، خسته کردن خلبانان و پرسنل ارتش این جزیره و فرسودگی تجهیزات آنهاست.

ژنرال «ژانگ یوشیا» مقام دوم نظامی چین در یک مجمع دفاعی بین‌المللی در «پکن» گفت:«مهم نیست که چه کسی تلاش می‌کند تایوان را از چین جدا کند. چین و ارتش چین هرگز اجازه نمی‌دهند چنین اتفاقی بیفتد.»

تایوان اعلام کرده که تمامی جنگنده‌های در حال خدمت در نیروی هوایی با تجهیزات جدیدتر ارتقا یافته‌اند و نیروی هوایی از امسال جت‌های پیشرفته‌تر را به دست خواهد آورد.

به گفته مقام‌های نظامی تایوان، جت‌های جدیدتر در پایگاه‌های هوایی در شهرستان «تایتونگ» برای مقابله با تهدید چین به سواحل شرقی این جزیره مستقر خواهند شد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه