آمریکا: نشانه‌ای از اقدام نظامی کره شمالی علیه سئول موجود نیست

یک دیپلمات آمریکایی بعد از ظهر یکشنبه اظهار داشت که در حال حاضر خطری از جانب کره شمالی، سئول را تهدید نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران گفت هیچ نشانه‌ای از اقدام نظامی مستقیم کره شمالی علیه کره جنوبی شناسایی نشده است.

«جونگ پاک» مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور کره شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری «یونهاپ» گفت که ایالات متحده به نظارت بر اوضاع و محافظت از متحدان خود در منطقه  از جمله سئول و ژاپن ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، منابع محلی در شرق آسیا جمعه گذشته از شلیک دوباره تعدادی موشک کروز توسط ارتش کره شمالی به سمت آب‌های منطقه خبر دادند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی طی بیانیه‌ای گفت که نظامیان پیونگ‌یانگ در اقدامی مجدد، چند فروند موشک کروز را به سمت دریای زرد شلیک کردند.

در این بیانیه ضمن اشاره به زمان انجام این آزمایش موشکی در ساعت ۱۱:۰۰ صبح (به وقت محلی)، آمده است که سازمان‌های اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال انجام بررسی‌های دقیق روی آن هستند.

این چهارمین مرتبه شلیک موشک‌های کروز توسط ارتش کره شمالی به سمت آب‌های منطقه است که به گفته خود، تأثیر منفی بر امنیت کشورهای همسایه ندارد.

پیش از این، دولت پیونگ‌یانگ چهارشنبه  گذشته اعلام کرده بود که موشک کروز راهبردی «هوآسال-۲» را برای سنجش سرعت ضدحمله و بهبود قابلیت تهاجمی آن آزمایش کرده است.

افزایش آزمایش‌های موشکی کره شمالی در بحبوحه تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره است به طوری‌که پیونگ‌یانگ هشدار داده است که پاسخ «بی رحمانه‌ای» به تحرکات واشنگتن و سئول نشان خواهد داد.

 دیپلمات ارشد آمریکا در خاتمه گفت که واشنگتن همچنین به فشار بر چین جهت استفاده از نفوذ خود بر پیونگ یانگ و محدود کردن لفاظی‌های بسیار تحریک آمیز این کشور ادامه خواهد داد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه