حجم جشنواره تجسمی فجر نسبت به دوره‌ قبل ۳ برابر شده است + فیلم

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حجم بخش‌های جشنواره هنرهای تجسمی فجر نسبت به دوره‌های قبل ۳ برابر شده است. همچنین حجم آثار هنری رسیده به دبیرخانه تقریبا ۲ برابر دوره قبل بود.

به گزارش خبرنگار هنر آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با برگزاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: در بین عرصه‌های مختلف هنری مانند سینما و... هنرهای تجسمی گسترده‌ترین پدیده هنری است. حوزه نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، عکاسی،کارتون و کاریکاتور، گرافیک، تصویرسازی، سفال و سرامیک و... از جمله مواردی است که در جشنواره فجر نیز به آن‌ها پرداختیم.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از لحاظ تعداد هنرمند اگر ما فقط تعداد خوشنویس‌ها و عکاسان‌مان را در هر رده‌ای مقایسه کنیم یک جمعیت چند صد هزار نفری خواهند بود و بنابراین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بزرگترین رویداد هنری فجر انقلاب اسلامی است که یک مشارکت کم نظیر را رقم زد.

 

 

خراسانی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: حجم بخش‌های جشنواره هنرهای تجسمی فجر نسبت به دوره‌های قبل ۳ برابر شده است. همچنین حجم آثار هنری رسیده به دبیرخانه تقریبا ۲ برابر دوره قبل بود. کیفیت آثار هنرمندان به قدری خوب بود که داوران نتوانستند برخی از آنها را کنار بگذارند و هیچ رویدادی در ایران با این کیفیت آثار برگزار نشده است.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز عصرروز جمعه ۱۳ بهمن‌ در جریان بازدید از نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: هرگاه در عرصه هنرهای تجسمی شکوه و رونق وجود داشته باشد، سایر هنرهای تصویری نیز ارتقا پیدا می‌کنند. جشنواره هنرهای تجسمی فجر یک رویداد خاص است که در رشته‌های گوناگون فعالیت می‌کند و هر رشته یک دبیر دارد. همچنین این جشنواره امسال در تمامی استان‌های کشورمان یک دبیر دارد و خانواده بزرگی از هنرمندان ذیل این رویداد هنری جمع شده‌اند که به همه آن‌ها خداقوت می‌گویم. 

اسماعیلی درباره افزایش جوایز و اعتبارات جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز بیان کرد: سال گذشته در محل اهدای جوایز، میزان جوایز را بیشتر کردیم. به امید خدا امسال هم برخلاف مشکلاتی که داریم، تلاش می‌کنیم تجلیل شایسته‌ای از هنرمندان برگزیده داشته باشیم.

وزیر فرهنگ درباره حمایت از هنرمندان جوان گفت: امسال با ابتکار خوبی که در قرارگاه شهید آوینی صورت گرفت، از انجمن‌های هنرهای تجسمی حمایت ویژه‌ای به عمل خواهد آمد که جزئیات آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره زمان برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر و قرار گرفتن آن در سایه جشنواره‌هایی چون تئاتر و فیلم فجر نیز گفت: بخشی از جشنواره‌های فجر ما مثل موسیقی و مد و لباس با فاصله از ایام دهه فجر برگزار می‌شوند. دوستان باید این مسئله را تدبیر کنند. البته لذت‌بخش‌تر این است که همزمان با دهه فجر این اتفاقات فاخر رخ دهد اما در هر صورت ما تابع جمع‌بندی همکارانمان هستیم.

نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش‌های رقابتی (طوبای زرین) و بازار هنر سه شنبه ۱۰ بهمن با حضور محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان در موسسه فرهنگی هنری صبا گشایش یافت.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه