چین حملات آمریکا در عراق و سوریه را محکوم کرد

وزارت خارجه چین حملات اخیر آمریکا به مواضع گروههای مقاومت در عراق و سوریه را محکوم کرد و از واشنگتن خواست از قوانین بین‌المللی پیروی کند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، وزارت خارجه چین حمله آمریکا به عراق و سوریه را محکوم کرد و خواستار کاهش تنشها در غرب آسیا شد.

براساس گزارش شبکه راشا تودی، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: «پکن از همه طرفها می‌خواهد که از قوانین بین‌المللی پیروی کنند و از هرگونه اقدامی که باعث تشدید تنشها و یا از دست رفتن کنترل تنشهای منطقه‌ای می‌شود قویا خودداری کنند».

بامداد شنبه ارتش ایالات متحده آمریکا در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن، حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه را بمباران کرد. 

آمریکا همچنین شنبه شب با همکاری نیروی هوایی انگلیس بیش از 35 نقطه را در استانهای مختلف یمن هدف حمله قرار داد و آن را در پاسخ به کشته شدن نظامیانش در اردن خواند.

ناصر کنعانی سخنکوی وزارت خارجه ایران، ماجراجویی‌های نظامی آمریکا و انگلیس در حمله نظامی به کشورهای منطقه را ادامه سیاست و رویکرد اشتباه این دو کشور در استفاده از رویکرد نظامی گری برای پیشبرد اهداف نامشروع آنان در منطقه خواند و گفت که این ماجراجویی‌های نظامی تعارض کاملا آشکاری با ادعاهای مکرر واشنگتن و لندن دارد که می‌گویند خواستار گسترش جنگ و درگیری در منطقه نیستند.

دولت عراق نیز این اقدام را «تجاوز جدید» آمریکا به حاکمیت این کشور خواند و اعلام کرد طی این حمله منطقه‌های «عکاشات» و «القائم» در غرب عراق و چند نقطه غیرنظامی در مجاورت این مناطق توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار گرفته است که طی آن دست کم 16 نفر کشته شدند. 

پایان پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه