ایمانی‌پور: زبان فارسی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: زبان فارسی مملو از عرفان و حکمت اسلامی است که ترویج زبان فارسی در واقع ترویج مکتب اهل بیت است.

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد؛ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حجت‌الاسلام محمد ایمانی‌پور در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین بنیاد سعدی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه علامه طباطبایی که در دهمین گردهمایی موسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: هر سال بنیاد سعدی با برگزاری فعالان حوزه زبان فارسی اتفاق مبارکی را رقم می‌زند که امروز شاهد دهمین دوره آن هستیم. ظرفیت‌شناسی، ظرفیت‌سازی و هم‌افزایی موسسات مرتبط با زبان فارسی به ارتقای آموزش این زبان کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور زبان فارسی را قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: با گسترش زبان فارسی از هر نظر به جریان توسعه ایران فرهنگی کمک می‌کنیم. زبان فارسی به ارتباطات بیشتر با کشورهای همسایه کمک می‌کند. زبان فارسی،زبان انقلاب اسلامی است و گسترش آن به ترویج گفتمان انقلاب منجر خواهد شد‌.

وی با بیان اینکه ترویج زبان فارسی از جهات مختلفی حائز اهمیت است، ادامه داد: از منظر اسلامی می‌توان گفت که زبان فارسی مملو از عرفان و حکمت اسلامی است که ترویج زبان فارسی در واقع ترویج مکتب اهل بیت است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: خرسندم نمایندگان ما در خارج از کشور برای گسترس زبان فارسی، نمایندگان بنیاد سعدی هستند و انتظار داریم که با وجود ظرفیت بنیاد سعدی، زبان فارسی روز به روز گسترش یابد. ما نیز به نوبه خود در خدمت تمام موسسات آموزش زبان فارسی از جمله بنیاد سعدی هستیم.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه