آیا اسرار جنگنده پیشرفته کره جنوبی لو رفته است؟

برخی رسانه‌های کره جنوبی روز دوشنبه از دستگیری چند شهروند اندونزیایی در تلاش برای ربودن اسرار جنگنده در حال ساخت کره جنوبی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در حالیکه وزارت دفاع کره جنوبی مدعی تلاش برای ساخت یک جنگنده پیشرفته است، برخی رسانه‌های این کشور روز دوشنبه از دستگیری چند شهروند اندونزی با اتهام تلاش برای ربودن اسرار این جنگنده خبر دادند.

روزنامه «کره هرالد» نوشت، کارمندان اندونزیایی در صنایع هوافضای کره به ظن تلاش برای افشای اسرار هواپیماهای جنگنده کره جنوبی تحت بازجویی هستند.

بر اساس این گزارش، این حادثه باعث شد تا قوانین در مورد درز اطلاعات محرمانه نظامی تقویت شود.این جنگنده بمب افکن شبیه جنگنده‌های نسل پنجم ،اما در واقع جنگنده نسل چهار و نیم محسوب می‌شود.

شرکت توسعه‌ دهنده جنگنده‌های «کی اف-۲۱» اخیرا چند کارمند اندونزیایی را در تلاش برای دسترسی به اسرار این جنگنده دستگیر کرد. این افراد از آن زمان به فرماندهی ضد جاسوسی و رکن اطلاعات ارتش فرستاده شده‌اند.

یکی از قانونگذاران کره جنوبی گفت:«برای مقابله با تهدیدات افشای اطلاعات صنایع دفاعی در خارج از کشور، پارلمان باید لوایحی را تصویب کند.»

«هاثورن» یک تحلیلگر نظامی گفت:«کره جنوبی  با کمک آمریکا این جنگنده را توسعه می‌دهد.»

رابلین در این بار گفت که جنگنده کی اف-۲۱ ساخت کره جنوبی رادارگریز نیست و شاید بعداً به یک جت رادارگریز واقعی تبدیل شود.

این جنگنده‌ شبیه‌ به جنگنده «اف-22» ساخت آمریکاست. این پروژه از سال ۲۰۰۱  شروع شده و هدف آن جایگزینی این جنگنده‌ها با ناوگان «اف-4 فانتوم» است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه