بی‌اعتمادی بیش از 60 درصد مردم کره جنوبی به چتر اتمی آمریکا

نتایج نظرسنجی جدید در روز دوشنبه در کره جنوبی نشان داد که بیش از نیمی از شهروندان این کشور به چتر اتمی آمریکا برای مقابله با کره شمالی اعتماد ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، نتایج یک نظرسنجی جدید در کره شمالی نشان داد که همکاری سه جانبه کنونی بین آمریکا با ژاپن و کره جنوبی  برای کاهش تهدید اتمی کره شمالی کافی نیست.

به نوشته روزنامه «کره هرالد»، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط «موسسه مطالعات چی جونگ هیون» در روز دوشنبه، بیش از ۶۰ درصد مردم کره جنوبی نسبت به استفاده واشنگتن از تسلیحات اتمی خود در صورت وقوع ی حادثه احتمالی در شبه جزیره کره تردید دارند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۶۰.۸ درصد از پاسخ‌دهندگان در مورد اعتقادشان به استفاده از «بازدارنده اتمی» ایالات متحده برای محافظت از کره جنوبی در صورت وقوع حادثه در شبه جزیره کره، پاسخ منفی دادند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۶۳.۴ درصد از پاسخ دهندگان در مورد اینکه آیا تقویت همکاری امنیتی سه میان کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن می تواند به طور موثر تهدید اتمی کره شمالی را حل کند، پاسخ منفی دادند. در مقابل، تنها ۳۶.۶ درصد با این همکاری موافق بودند.

نظرسنجی روز دوشنبه همچنین نشان داد که این تصور که «خلع سلاح اتمی کره شمالی غیرممکن است» به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است، به طوری که ۹۱ درصد با این موضوع موافق بودند.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که هیچ نشانه‌ای از اقدام نظامی مستقیم کره شمالی علیه کره جنوبی شناسایی نشده است.

«جونگ پاک» مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور کره شمالی  گفت که ایالات متحده به نظارت بر اوضاع و محافظت از متحدان خود در منطقه  از جمله سئول و ژاپن ادامه می‌دهد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه