ارسال موشک‌های «استینگر» به تایوان از سوی آمریکا

منابع خبری دوشنبه شب از ارسال سامانه‌های موشکی «استینگر» ساخت آمریکا به تایوان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در ادامه تلاش‌های آمریکا برای تجهیز نظمی تایوان، منابع خبری دوشنبه شب گزارش کردند که ایالات متحده شماری موشک دوش پرتاب «استیگر» به این جزیره ارسال کرده است.

 به گزارش خبرگزاری «تاس» به نقل از روزنامه «تایپه تایمز»، ایالات متحده مجموعه دیگری از سامانه های موشکی استینگر را به تایوان فرستاد.

به غیر از موشک‌های استینگر، آخرین بسته کمکی ایالات متحده به تایوان شامل سامانه‌های راداری و همچنین سامانه‌های موشکی «هارپون» بود.  

به گفته وزارت امور خارجه چین، آمریکا در چند سال گذشته تسلیحاتی به ارزش بیش از ۷۰ میلیارد دلار به این جزیره تحویل داده است.

تایوان که پایگاه‌های نظامی حساسی دارد در هفته‌های شاهد موجی از نفوذ پهپادهای چینی بوده‌اند. تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند.

«لای چینگ ته» رئیس جمهور جدید جزیره تایوان اخیرا با استقبال از یک هیات آمریکایی بر ضرورت «تعامل مستحکم» با واشنگتن تأکید کرد. لای چینگ ته لای در مقر حزب خود از این هیات آمریکایی استقبال کرد.

در حالی که تایوان از نظر دیپلماتیک توسط ایالات متحده به رسمیت شناخته نمی‌شود، اما واشنگتن شریک و تامین کننده اصلی تسلیحات این جزیره است.

چین حضور نظامی خود را اطراف تایوان حفظ  و روزانه هواپیماهای جنگی و کشتی‌های نیروی دریایی را  به اطراف این جزیره اعزام می‌کند.

«شی جین پینگ» رئیس‌ جمهور چین در سخنانی به مناسبت سال نوی میلادی گفت که اتحاد مجدد سرزمین مادری «رویداد تاریخی اجتناب ناپذیر» است.

رئیس جمهور چین اظهار داشت:«چین به یقین دوباره متحد خواهد شد و همه چینی‌ها در هر دو طرف تنگه تایوان باید به یک هدف مشترک متعهد باشند.»

«هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اخیرا گفت:«ایالات متحده باید تعاملات رسمی با تایوان را متوقف و از ارسال هرگونه پیام اشتباه به نیروهای جدایی‌طلب خودداری کند.»

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه