رونمایی از کتاب تغییرات ساختاری سنی و سالخوردگی جمعیت در ایران

مراسم رونمایی و ارائه کتاب تغییرات ساختاری سنی و سالخوردگی جمعیت در ایران و پیامدهای آن در نظام حمایتی و بازنشستگی در موسسه راهبردی بازنشستگی صبا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مراسم رونمایی و ارائه کتاب تغییرات ساختاری سنی و سالخوردگی جمعیت در ایران و پیامدهای آن در نظام حمایتی و بازنشستگی در موسسه راهبردی بازنشستگی صبا با حضور مجید کوششی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، محمد سلیمانی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و فاطمه ترابی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست مصطفی صالحی راد مدیرعامل موسسه راهبردی صبا به برخی فعالیت‌های موسسه راهبردی صبا اشاره کرد و گفت: این موسسه از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده و تا سال ۱۴۰۰ فعالیت‌های پژوهشی خود را ادامه داده است اما در ابتدای دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ موسسه در تولید و فعالیت‌های پژوهشی گام جدیدی را برداشت.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جدید موسسه راهبردی صبا در زمینه زنجیره تخصصی دانش در حوزه بازنشستگی و بهره‌مندی از جامعه نخبگان کسب و کارهای صندوق‌ها در حوزه بازنشستگی مولدسازی و شایسته گزینی مدیران است.

صالحی راد با بیان اینکه در نظر داریم دهه شصتی‌ها در حوزه های نوآوری در حوزه بازنشستگی را تعریف کنند عنوان کرد: پس از پایان ماه مبارک رمضان استارت آپ در حوزه نوآوری را خواهیم داشت.

مدیرعامل موسس راهبردی صبا با اشاره به رونمایی از کتاب تغییرات ساختاری سنی و سالخوردگی جمعیت در ایران و پیامدهای آن در نظام حمایتی و بازنشستگی گفت: بر اساس نظریه این کتاب قرار نیست که دیگر بازنشسته در خانه بماند و باید از نیروی مولد بازنشستگان به نیروی بازنشسته خانه نشین تبدیل شود چرا که آنها دغدغه هویتی در دوران سالمندی را دارند ما ایده‌ها را جمع آوری کرده‌ایم و با کمک جامعه نخبگانی به دنبال ایجاد زیرساخت‌هایی در این حوزه هستیم.

مدیرعامل موسسه راهبردی صبا گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته داریم و بنا داریم برنامه‌های مفصلی برای بازنشستگان داشته باشیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، کتاب تغییرات ساختاری سنی و سالخوردگی جمعیت در ایران و پیامدهای آن در نظام حمایتی و بازنشستگی به موضوعاتی مانند نظریات جمعیتی و اقتصاد جمعیت، ملاحظات ورشی درباب تحقیق و اده ها، تجزیه نرخ رشد خام جمعیت به نرخ های رشد ویژه سنی و ارزیابی و تجلیل پویایی های جمعیت شناسی اقتصادی و پیامدهای سالخوردگی جمعیت در اقتصاد نسلی اشاره کرده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه