توانخواهان پسر در فاروج صاحب خانه شدند

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: معلولان پسری که دارای اختلالات ذهنی متوسط و شدید هستند در دهه فجر در سطح شهرستان فاروج صاحب خانه حمایتی توانبخشی شدند.

محسن توحیدی‌مقدم، مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی درگفت‌وگو با خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در فاروج، با اشاره به راه‌اندازی خانه کوچک حمایتی برای معلولان پسر دارای اختلالات ذهنی متوسط و شدید در شهرستان فاروج، اظهار کرد: چهاردهمین خانه حمایتی با نام «خانه اردیبهشت» تحت نظارت معاونت توانبخشی که در سطح شهرستان فاروج راه اندازی شده در زمره خانه‌های کوچک حمایتی توانبخشی است.

وی گفت: رویکرد قبلی سازمان بهزیستی در زمینه ایجاد مراکز بزرگ نگهداری از معلولان بوده اما در سال‌های اخیر این رویکرد به سمت تأسیس خانه‌های کوچک حمایتی توانبخشی، با ظرفیت حداکثر ١٠ نفر از افرادی‌که شرایط نگهداری آن‌ها در منزل وجود ندارد تغییر کرده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی افزود: این خانه‌های کوچک بر اساس معلولیت‌های مختلف، شدت و نوع معلولیت تأسیس می‌شود و با توجه به اینکه تعداد افراد کمتری در این اماکن نگهداری می‌شوند باعث می‌شود که محیط این خانه‌ها آرامش بیشتری داشته باشد تا خدمات تخصصی و با کیفیت‌تری به آن‌ها ارائه شود.

وی بیان داشت: امیدواریم با کمک خیران و مسئولان بتوانیم در راستای گسترش فعالیت‌های مختلف در این حوزه و سایر حوزه‌ها که مورد نیاز این شهرستان است خدمات و اقدامات بهتر و ارزشمندی را انجام بدهیم.

توحیدی مقدم با اشاره به‌ راه‌اندازی شانزدهمین مرکز ترک اعتیاد معتادین ماده ۱۵ در شهر تیتکانلو تصریح کرد: با ایجاد این مرکز با نام «کمپ ترک اعتیاد راه امید» در شهر تیتکانلو شهرستان فاروج با ظرفیت ۳۰ نفر و با تعداد ۳۰ نفر از افرادی که در مرکز قبلی پذیرش شده‌اند ظرفیت افراد به ۶۰ نفر رسیده، که با این شرایط صددرصد نسبت به افزایش تعداد مراکز ترک اعتیاد در این شهرستان پذیرش انجام شده است.

وی عنوان کرد: در سطح شهرستان فاروج، هیچ محدودیتی برای متقاضیان، در خصوص ایجاد مرکز ۱۵ و دادن مجوز وجود ندارد، کسانی‌که شرایط لازم را در این زمینه دارند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بهزیستی و انجام فرایند ثبت نام، در این حوزه‌ به گروه‌های هدف خدمت‌رسانی کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی یادآور شد: درطول ایام الله دهه فجر، ۱۳۵ واحد مسکونی در سطح استان افتتاح گردید که از این تعداد، ۵ واحد مسکونی مربوط به شهرستان فاروج است.

پایان پیام/پ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه