تولید انواع «پی ال سی» با کاربردهای متفاوت صنعتی توسط دانش‌بنیان‌ها

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و تولید انواع «پی ال سی» با قابلیت برنامه نویسی با نرم‌افزار WPLsoft و LOGOsoft در کشور شد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، پی‌ال‌سی (Programmable Logic Controller) یا «کنترل‌‌کننده منطقی برنامه‌پذیر» یک رایانه دیجیتال صنعتی است که برای استفاده در کاربردهای صنعتی استحکام بخشیده شده‌ است و در فرآیندهای صنعتی مانند کنترل فرآیندهای تولید، کنترل خطوط مونتاژ، کنترل دستگاه‌های رباتیک یا هر فرآیندی که نیاز به کنترل دقیق و قابل اطمینان و عیب‌یابی ساده داشته باشد از آن استفاده می‌شود.

استفاده از PLCها باعث شده‌ است که بسیاری از سیم کشی‌های مرسوم در مدارهای کنترلی رله‌ای حذف شود. نصب و برنامه‌نویسی آسان، زمان پاسخ کوتاه، سرعت بالای کنترل، قابلیت شبکه کردن مجموعه، تست و عیب‌یابی ساده و قابلیت اطمینان بالا از دیگر مزایای استفاده از PLC به جای سامانه‌های رله‌ای است.

اکنون یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و تولید انواع «پی ال سی» با قابلیت برنامه نویسی با نرم‌افزار WPLsoft و LOGOsoft در کشور شد.

 مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این که این شرکت نخستین و تنها تولید کننده PLCدر ایران گفت: هر سیستمی جهت کارکرد بهینه نیاز به کنترل دقیق دارد تا خواسته کاربر را به طور کامل برآورده کند. برای کنترل سیستم‌ها نیز مستلزم به کارگیری تجهیزات اتوماسیون است که مباحث الکترونیک در آنها ساده سازی شده باشد. تمامی رشته های مختلف با تجهیز اتوماسیون می‌توانند به کنترل سیستم های خود بپردازند، جهت کار با این دستگاه ها نیاز به یادگیری برنامه نویسی اتوماسیون است.

وی خاطرنشان کرد:  تجهیزات کنترل کننده یا کنترلرها از تعیین کننده ترین تجهیزات اتوماسیون صنعتی هستند که می‌توان از آنها به عنوان مغز عملیات نام برد.

این مدیرعامل، هدف از بکارگیری کنترلر صنعتی را پیاده سازی الگوهای کنترل‌کننده برای ورودی و خروجی ها بیان کرد و ادامه داد: باتوجه به الگو های سنگین و پیچیده در مدت زمان کوتاه و محدود،استفاده از پردازنده و کنترلر قوی ضرورت زیادی دارد.

وی، زمان اسکن کردن بسیار سریع، توانایی محاسباتی بسیار دقیق، زمان آموزش کوتاه، شمارنده با سرعت بالا، تاثیرگذاری در بهینه سازی مصرف انرژی و.... را از جمله مزایایPLC  ها عنوان کرد.

این فناور در پایان تصریح کرد: پی ال سی های صنعتی تولیدی در شرکت در مدل‌های مختلف جهت کاربری ها و شرایط متفاوت طراحی شده اند. مثلا نمونه‌ای از پی ال سی‌ها با قابلیت استفاده در پروژه‌هایی از قبیل برش سنگ، آسانسور و کنترل محیطی، نمونه دیگر جهت استفاده در پروژه هایی که نیاز به ورودی و خروجی های سرعت بالا دارد همانند راه‌اندازی سروموتور، استپرموتور و .. و نمونه دیگر با ورودی و خروجی آنالوگ و دیجیتال جهت استفاده در پروژه هایی که نیاز به نمونه گیری و کنترل سرعت یک متغیر دارد ساخته شده‌اند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه