بانوان سرپرست خانوار نیازمند مستمری دریافت خواهند کرد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بانوان سرپرست خانوار که مشکلات اقتصادی داشته باشند یا نیازمند حمایت از دولت باشند می‌توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی از خدمت مستمری برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، علی محمد قادری معاون وزیر کار و رئیس سازمان بهزیستی کشور امشب ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در برنامه فرامتن شبکه افق گفت: سازمان بهزیستی یک جامعه متکثر از حیث فعالیت است و برنامه‌های متنوعی را در سه حوزه پیشگیری توانبخشی و امور سلامت اجتماعی دارد

  رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: سازمان بهزیستی حدود ۷ میلیون نفر را تحت پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر خودش قرار داده است و حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش این سازمان هستند.

وی ادامه داد: بانوان سرپرست خانوار که مشکلات اقتصادی داشته باشند یا نیازمند حمایت از دولت باشند می‌توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی از خدمات این سازمان برخوردار شوند.

قادری گفت: بهزیستی از قبل از تولد در حوزه ژنتیک  تا دوره سالمندی خدمات را ارائه می‌کند به عنوان مثال طرح‌های پیشگیری از معلولیت پیشگیری از تنبلی چشم و غیره خدماتی هستند که هر ساله به طیف‌های مختلفی از جامعه ارائه داده می‌شود.

  رئیس سازمان بهزیستی کشورافزود: حمایت‌های زیادی در سطوح مختلف دولت سیزدهم اتفاق افتاد و آثار توجه و موضوع تکافل اجتماعی بیش از گذشته در سازمان بهزیستی از طرف دولت برقرار است.

وی گفت: قانون جامعی که از سال ۱۳۹۶ مصوب و از سال ۹۷ اجرا شد در ۳۲ ماده و ۲۹تبصره برای اجرا در دست دولت قرار می‌گیرد.

قادری تصریح کرد: در این دولت کارهای بسیار خوبی انجام شد به عنوان مثال یک میلیون خانوار تحت پوشش خدمت مستمری قرار گرفتند این خانوارها افراد دارای معلولیت، بانوان سرپرست خانوار که در دهک‌های پایین قرار دارند، بودند.

  رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس دستور رییس جمهور سازمان بهزیستی سکوی جدیدی را تحت عنوان ظرفیت سازی اجتماعی طراحی کرد که نهادها و مجموعه‌های دولتی که می‌خواستند کمک کنند تا عائله سازمان بهزیستی که احیاناً در نقاط تاریک شهری و روستایی و نقاط کم برخوردار بودند شناسایی شوند.

 وی ادامه داد: برهمین اساس یک دور تمامی استان‌های کشور بررسی شدند و بیش از ۱۳ هزار ملاقات در دور اول بررسی انجام شد.

قادری گفت: هر سال تعداد قابل توجهی از شهروندان ما در تصادفات دچار معلولیت می‌شود و این افراد وارد سازمان بهزیستی می‌شوند و بهزیستی تنها سازمان متکفل افراد دارای معلولیت در کشور است.

  رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: خانواده‌هایی که دارای چند قلو هستند پشت نوبت خدمت مستمری در سازمان بهزیستی قرار نخواهند گرفت.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه