برخی دانش‌آموزان آرزوهای خود را تنها در رشته‌ تجربی دنبال می‌کنند

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی دانش‌آموزان آرزوهای خود را تنها در رشته‌ تجربی دنبال می‌کنند؛ درحالی که رشته‌هایی در شاخه فنی و حرفه‌ای داریم که می تواند هم به صنعت کشور کمک کنند و هم درآمد خوبی دارند.

به گزارش گروه آموزش و پرورش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، حمید یزدانی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، اظهار کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی نسبت به دیگر جشنواره‌ها، از شرایط خاصی برخوردار است. 

وی افزود: باید به حیات طیبه، به عنوان یک مسیر بنگریم تا با طی کردن این مسیر، به مراحل خوبی دست پیدا کرده و زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشیم.

یزدانی با اشاره به برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی، تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی برگزار می‌شود تا شاهد تربیت دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم از گونه‌های گیاهان دارویی در ایران وجود دارد، افزود: در کشور چین، حدود ۱۰۰ میلیون نفر در حوزه گیاهان دارویی در تلاش هستند؛ اما متاسفانه ما از ظرفیت موجود در کشور نهایت استفاده را نمی‌بریم، به همین دلیل در دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی بر این مهم تأکید شده است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره، اظهار کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف ارتقای دانش، نگرش و مهارت دانش‌آموزان در زمینه پژوهشگری و روحیه خلاقیت برای حل مسائل، برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره تنها یک بعد را دنبال نمی‌کند و با تمرکز بر دانش، نگرش و مهارت، زمینه رشد همه جانبه دانش‌آموزان را فراهم می‌سازد.

یزدانی با تأکید بر اهمیت هدایت تحصیلی، گفت: با توجه به امتحانات نهایی، اهمیت هدایت تحصیلی بیش از سال‌های گذشته است و دقت بسیار دانش‌آموزان را در دروس و انتخاب صحیح رشته تحصیلی می‌طلبد تا شاهد تغییر رشته دانش‌آموزان نباشیم.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی دانش‌آموزان آرزوهای خود را تنها در رشته‌ تجربی دنبال می‌کنند، درحالی که رشته‌هایی در شاخه فنی و حرفه‌ای داریم که می تواند هم به صنعت کشور کمک کنند و هم درآمد خوبی دارند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش معلمان در تحقق هدایت تحصیلی مطلوب، گفت: معلمان دوره متوسطه اول باید به کمک مشاوران بیایند تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان انتخابی توأم با آگاهی و آرامش داشته باشند.

وی با اشاره به تفکر الگوریتمی، تصریح کرد: همه باید سطحی از برنامه نویسی را بیاموزیم؛ باید به تفکر الگوریتم در کنار سایر تفکرهای جدی پرداخت و نسبت به آن پایبند باشیم. 

یزدانی با اشاره به حوزه‌های تربیت و یادگیری، گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی، با ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری، به دنبال تخصص‌گرایی نیست و دانش آموزان باید فعالیت در حداقل ۵ محور را مد نظر داشته باشند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه